Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği'nin Effie Worldwide Inc. ile birlikte düzenlediği Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nın finalistleri açıklandı. 164 başvuru ile bu yıl bir rekor kırıldı. Bu başvurulardan 127'si, 26 farklı kategoride finale kaldı. 3 – 4 Mart tarihlerinde jüri tarafından belirlenecek olan kazananlar, ödüllerini 16 Mart tarihinde Conrad Otel'de düzenlenecek olan törenle alacaklar.

Bu yıl çoklu katılıma da olanak sağlanan yarışmada değerlendirme yapılırken Strateji %23,3, Yaratıcılık ve Büyük Fikir %23,3, Uygulama ve Hayata Geçirme %23,3, Sonuçlar ise %30 oranında etkili oluyor.

Bu yıl Effie bir de küresel yenilik getiriyor. Dünyanın farklı ülkelerinden yarışmaya katılan çalışmalar Effie Etkililik Endeksi (Effie Effectiveness Index) kullanılarak sıralanacak ve böylece dünya çapında en başarılı 25 reklam ajansı, reklamveren ve pazarlama yöneticileri belirlenmiş olacak.

Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması iki yılda bir düzenleniyor. Yarışmaya 2005 yılında 95, 2007 yılında 99, 2009'da da başvuru yapıldı.

2011 yılında en fazla başvuru yapılan kategoriler ise dijital uygulamalar (18), tatlı – tuzlu yüyecek (15), içecek (14), banka- sigorta-finansal hizmetler (14), kozmetik-kişisel bakım (12) ve temel gıda maddeleri (10) olarak sıralandı.

Arşiv

Etiketler