Ticaretin dijital çağdaki şekli olarak bilinen e ticaret sistemi, tüm dünyada ve ülkemizde en çok tercih edilen alışveriş yöntemi olma yolunda hızla ilerliyor. Müşterilerine en iyi hizmeti sunabilmek için birbiriyle yarışan online ticaret siteleri; müşterilerinden gelen; geri bildirim, yorum ve eleştirileri dikkate alarak yollarına devam ediyor. Ticaretin her türlüsünde olduğu gibi e ticarette de müşteri memnuniyeti oldukça önemli bir yer tutuyor. Müşteri memnuniyetinin yanı sıra, online ticaret yapan firmaların potansiyel müşterilerine ulaşabilmek ve kendi tanıtımlarını yapabilmek için reklama ihtiyaçları vardır. İnternette binlerce e ticaret sitesinin olduğu düşünüldüğünde, bu kalabalık içinden sıyrılıp farkedilir olabilmek için düzenli olarak reklam yapılması gereklidir. Reklam; firmanın potansiyel müşterilerine ulaşmasına ve bu sayede de firmanın satışlarındaki artışa neden olacaktır. Eğer internet üzerinden yürüttüğünüz bir e ticaret oluşumunuz varsa; internet üzerinden reklam vererek işe başlayabilirsiniz. İnternet reklamları daha düşük bütçeyle, daha fazla kişiye ulaşabilir olduğundan, özellikle e ticarete yeni giren firmalar için oldukça avantajlıdır. İnternet reklamlarını, diğer reklam kanallarından ayıran en önemli fark ise hedef kitle seçilebilirliğidir. Satışını yaptığınız ürünlerin, hangi yaş grubuna ya da hangi cinsiyete hitap ettiğini belirleyebildiğiniz ve belirlediğiniz bu hedef kitleye yönelik reklamların yapılabildiği tek alan internet reklamlardır. İşte bu yüzden e ticaret faaliyetlerinde, internet reklamlarının yeri çok büyüktür. Satış grafiğini artırmak, rakipleriniz arasından sıyrılıp farkedilir olabilmek için reklam vereceğiniz ilk kanal internet olmalıdır. İnternetten reklam yapılırken dikkat etmeniz gereken birkaç önemli detayı da sizlerle paylaşalım. Öncelikle satışını yaptığınız ürünün hangi hedef kitle tarafından tercih edildiğini belirlemelisiniz. Ürününüzü satın alabilecek potansiyel müşteriye en hızlı şekilde ulaşmak, satış grafiğinizi de en hızlı şekilde yukarıya çıkaracaktır. Reklam vereceğiniz mecralar, insanlar tarafından sıklıkla ziyaret edilen internet kanalları olmalıdır. Mesela Facebook, her gün milyonlarca insanın ziyaret ettiği büyük bir mecradır. Bu alana verilecek reklamlardan dönüş almanız her zaman daha kolaydır. Hedef kitle seçimi ve reklam verilecek mecranın belirlenmesinden sonraki en önemli detay ise reklam için hazırlanan metin ve görsellerdir. Potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekebilecek metin başlığı ve ürün görseli sizin için avantaja dönüşecektir. Reklam metinlerinde gerçeklikten uzak ve dürüst olmayan ifadelerin kullanılması kesinlikle olumsuz sonuçlara yol açacağı için reklam metinlerinde ürününüzü, gerçek ifadelerle anlatan kelimelerle tanıtmalısınız. E ticarette ve tüm iş alanlarında reklam vermenin önemini bir kez daha anlatmış olduk. Ticarete yeni giren firmaların daha fazla müşteriye ulaşmasındaki; adını markalaştırmış firmaların da itibarını korumasındaki en önemli faaliyet reklamdır. Bilinçli ve doğru planlanarak yapılan her reklam firmanızı olumlu sonuçlara götürecektir.