Ortalama 5 kişiden birinin internet üzerinden alışveriş yaptığı belirtilerek Türkiye'deki e-ticaret hacminin yüzde 52 oranında arttığı bildirildi.
Kısa adı BKM olan Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü Soner Canko, Türkiye'deki e-ticaret cirolarındaki artışın birçok uluslararası finans kuruluşu tarafından ilgiyle izlendiğini Türkiye'nin, dünyanın en hızlı büyüyen pazarlarından biri olduğunu söyledi. E-ticaret sitelerine duyulan güvenin zamanla daha iyi sağlanmasıyla bu alandaki artışın büyüyeceğine vurgu yapan Canko, büyümenin genç nüfusla yakından ilgili olduğunu söyledi. Canko, internet üzerinden en çok hizmet sektörünün kullanıldığını bunu elektronik eşya ve bilgisayar satışlarının takip ettiğini söyledi. BKM Genel Müdürü, internet üzerinden alışveriş yapanlara önemli uyarılarda bulunarak alışveriş yaptıkları sitelerin güvenliğinin özel sertifikalarla mutlaka sağlanmış olmasına dikkat edilmesini istedi. Canko ayrıca, banka logosu ve adı kullanılsa bile kişisel bilgileri isteyen e-postalara ve sitelere yanıt verilmemesi gerektiğine dikkat çekti. Canko mümkünse halka açık İnternet kafe gibi ortamlarda bilgisayarlardan alışveriş yapılmamasını istedi.