Mesaj kutuları darmadağın! İnsanlar pazarlama reklamlarını görmezden geliyor. Bunun yerine herkes, Facebook'ta oyalanıyor ya da arkadaşları ile mesajlaşıyor.

Peki, sosyal medya, e-posta ve doğrudan pazarlama ne yapabilir?

Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Lawrence Kimmel, e-posta pazarlamandaki devrimin geliştirilmesine işaret etti:

* Amazon'un e-posta hizmeti, işletmeler için kitlesel ve işlemsel e-posta gönderme servisine sahip.

-Facebook mesajları, insanlar Facebook mesajlarını, sohbetlerini, metinlerini ve e-postalarını tek bir yerde alabiliyorlar.

-Google'ın çok tartışılan planı, Groupon gibi günlük alışveriş platformu piyasaya sürmek.

Pazarlamacılar Ne Yapmalı?

Sade olmalılar! Örneğin Groupon'un başarısı tekliflerini günlük sunuyor olmasında. Müşteriler çok fazla seçeneklerden hoşlanmıyorlar.

Verimsiz şeylere harcama yapmayı kesmeliler! Bunlar 1 milyon dolarlık bir reklam kampanyası ya da verimsiz bir çalışan olabilir. İşinizin içine kalbinizi ve ruhunuzu koyun.

Birçok kanalı kullanmalılar! Bir kişi, herhangi bir iş ile alakalı konuşmayı e-posta ile başlatabilir, ancak daha sonra anlık iletiler ya da mesajlaşma yolunu seçmek isteyebilir. Müşterilerin bu isteklerine cevap verebilmek için, müşteri ilişkileri ile pazarlama yollarını bu kanallara dağıtmak gerekir.

Müşteriler ile iletişime geçmek için yeni yollar denemeliler! İnternet ve akıllı telefonlar sayesinde yeni yöntemler bulmak hiç de zor değil. Twitter, Facebook, e-posta ve telefon mesajları kullanarak müşteriler ile iletişimi kolaylaştırabilirsiniz.

Yardımcı olmak için ellerinden geleni yapmalılar! Müşteriler kararında ilgi ve yardımı severler. Sosyal ağları kullanarak müşteri ihtiyaç, talep, beklenti ve şikayetlerine cevap verebiliriniz.

Dijital pazarlamayı doğru yapmanın henüz kesin bir yolu yok. Kullanılan birçok yöntem yanlış; çünkü her şirketin farklı kitleleri var ve onlara özel programlamalar yapmak gerekli. Sürekli gelişen ve yeni fikirler üreten kişilere ihtiyacımız var.

E-postalara ulaşım yolu cep telefonları oldu. Bu yol hem daha kolay hem de daha hızlı. Aboneler ile beraber gelişmek önemlidir ve onların anlaşma şartlarına uyum sağlamak işletmelerin yararına olacaktır.

E-posta ile sosyal medya birlikte, tüketicilerin ve pazarlamacıların yararına olacak şekilde satış geliştirmeyi sağlayacak potansiyele sahiptir.

Arşiv

Etiketler