En etkili internet reklam yöntemlerinden biride doğru yapılırsa Toplu E-posta pazarlama ( E-Mail Marketing) yöntemidir pazarlamada bu yöntemi tercih edenler "doğru mesajı doğru zamanda" verebilmek umuduyla her yıl milyonlarca dolar harcarlar. Ancak sorun şu ki eğer gönderilen e-posta açılmadıysa gönderilen kişi tarafından okunmadıysa Toplu E-Posta göndermenin gönderen firmaya hiç faydası olmayacağı gibi satışlarına ve marka değerinede olumlu bir etkisi olmayacaktır. E-postaların açılma oranları ile ilgili olarak birçok E-Posta pazarlama firması konu başlığına bakmaktadır. bu. doğru bir şekilde uygulandığında en iyi yöntem olarak tanımlanır ve hemen hemen her zaman kısa vadede oranda bir artışı sağlar. Ancak ben, meseleyi konu başlığının ötesinde, müşterinin e-postanızla ilgili izlenimleri konusunu incelemek istiyorum. Müşterilerin reklamı yapılan markayla ilgilenmesi bir ila üç e-posta almalarından sonra gerçekleşmektedir. Bu ilgi bir kez kayboldumu, irtibat da kesilir ve bundan sonra tekrar ilgi kurulması neredeyse imkansızdır. Pazarlamacılar müşterinin ilgisini yakalamek ve ömür boyu sürdümek için yatırım yapmak ve E-Posta gönderme kurallarına uymak durumundadırlar. Veri ve Kişisel Bilgileri Toplama Yönetimi E-Posta Pazarlama ( E-Mail Marketing) firmalarının veri toplamanın önemi konusunda yeterli bilgi sahibi olmadığını düşünüyorum. Herkes müşterilerin ilgi alanları ile ilgili veri toplamanın değeri konusunda hemfikirdir fakat uygulamada bizede devamlı gelen reklam e-postalarındada gördüğümüz gibi maalesef bunun yapıldığını göremiyoruz. Çoğu E-posta pazarlama şirketi markaların pazarlama e-postalarını planlarken müşteri bilgilerini toplama ve veri toplama işlemine önem vermemektedir, bunun sonucunda kontrol müşterinin eline bırakılmaktadır. Bu durumda markanın e-posta maliyetlerini paraya çevirme ihtimali olmamaktadır. Şu an gördüğümüz mevcut sistem şu şekilde işlemektedir : “Sizin markanıza ait 10.000 e-postayı gönderdik, rapor Ek-tedir” gibi size hiç bir fayda sağlamaycak markanıza hiç bir katkısı olmayacak e-posta gönderme yöntemleri uygulanmaktadır Bazı E-Posta pazarlama firmalarıda müşterilerden veri sağlamanın zor olduğu ve müşterilerin kişisel bilgilerini vermek istemedikleri gibi komik bahaneler öne sürmektedir. Tam tersine Müşteriler düzenli olarak firmalara kişisel bilgilerini verirler. Bankalar ve sigorta şirketleri geniş bir kişisel bilgi bankası tutarlar. Neden? çünkü karşılıklı değer alışverişi müşteri tarafından anlaşılabilir bir durumdur. Yani "Bilgi formunu doldurursan kredi çekme şansı elde edersin" "Sigorta şirketine bilgini verirsen aracını evini sigortalarız" E-posta pazarlama ve reklamında buna benzer bir değer deşimi nasıl yapılıyor? Cevabı basit: Yapılmıyor. Eğer şu andaki uygulama tersine çevrilirse e-posta mesajlarına cevap verenler artacak ve müşteri marka arasındaki ilişki güçlenecektir. Kişisel bilgilerini sağlama karşılığında müşteriler özel teklifler elde etmek, puan kazanmak gibi getiriler elde etmelidirler. İkinci sorun, E-Posta pazarlama firmaları ( E-Mail Marketing) markalara ait e-postaların gönderilme sıklığını azaltmalıdır. araştırmalar e-posta sıklığını azaltmanın daha fazla iletişim oranı sağladığını göstermektedir. . Hoşgeldin Mesajı E-posta pazarlama firmalarının çoğu E-Postayı okuyacak kişi ile ilgili bir hoşgeldin mesajı kullanmaktadır bunu aslında iletişimin başlana süreci olarak değerlendirebiliriz fakat maalesef bu hedef kitlelerin markaya ilgi uyandırması için yeterli değildir. Bu, bir insanla ilk karşılamada onu selamlayıp elini sıktıktan sonra aniden arkanızı dönüp ondan uzaklaşmak -bunu yaparken de derin bir arkadaşlık başlatmış gibi hissetmek- gibidir. Hoşgeldin mesajı sadece bir tanışma mesajıdır ve bir pazarlama programının ancak ilk adımı olabilir. E-Posta Pazarlama Programı aşağıdakilerin hepsini içermelidir: - Sade basit ilgi çekici ilk e-posta: Hoşgeldin mesajı e-postayı okuyan kişinin yaptığınız reklama ilgi duyması için mükemmel bir fırsattır. Bu sayede markayla, ürün ve hizmetlerinizle ilgilenmeyen, sitenizde üyelik sistemi varsa üye olmayan cevap vermeyen müşterileri ayıklayabilirsiniz. Aynı müşterilere e-posta göndermeye devam ettiğiniz mesajlar spam olarak işaretlenecek ve markanız internet servis sağlayıcılar gözünde kötü bir isme sahip olacaktır.- İlk mesajınız çok genel bir bilgi içermeli daha sonraki e-postalarınız müşterilerin ilgi alanlarına göre farklılık göstermelidir. Örnek verecek olursak otomobil pazarlayan bir şirket önce müşteriye ürünlerin neler olduğu hakkında bilgi vermelidir, müşterilerden Bmw Markası ile ilginenlere daha sonraki e-postalarda bu marka ile ilgili e-postalar gönderimeli, müştenin ilgi alanlarına göre daha sonraki e-postaların içeriği araç renkleri, motor güçleri aksesuar ile ilgili olmalıdır bir müşterinin bütün araç markalarıyla ilgili olması mümkün değildir. - Daha sonraki mesajların önemive sıklığı hakkında bilgilendirme: Sonraki mesaj örneklerini gösterin, sıklığını açıklayın, ve sağlayacağı faydaları anlatın. - Markayla ilgilndiklerinde kazanacakları fırsatları anlatın. - Referans olma fırsatı sunun: arkadaşlarını davet ederlerse neler kazanabileceklerini açıklayın ve örnekleyin. Müşteri ile Tekrar Bağlantı Kurma Üyler bir kere e-posta zincirinden çıkarlarsa onları tekrar kazanmak çok zordur. Müşteri üyeliğini iptal ederken onları anında tekrar üyeliğe davet edecek bir sistem oluşturun. Birçok firma müşteriyi tekrar üyeliğe davet etmek için onların uzun süre tepkisiz kalmasını bekler ki bu yanlış bir reklam ve pazarlama yöntemidir. E-posta pazarlama firmaları şunu çok iyi bilmelidir; genel insan ilişkileri ve psikolojik faktörler çok önemlidir. Çoğu zaman hepimiz yeni biri ile tanıştığımızda onunla bir daha görüşüp görüşmemek için kararımızı veririz. Temel prensip şudur: ilk izlenim olması gerektiğinden daha önemlidir.

Arşiv

Etiketler