Günümüzde, internetin yaygın olarak iş hayatında kullanılması, pazarlamanın da internet alanına kaymasını sağladı. Firmalar, pazarlamanın var olan bütün teknikleriyle, internet üzerinden yapılmasına önem vermeye başladılar. İnternetin iş yaşamına getirdiği değişimler, elektronik ortamlarda yapılan alışverişleri daha tercih edilir hale getirdi. Firmalar internet üzerinden, daha önce geleneksel yöntemlerle ulaşmayı hayal bile edemeyecekleri kadar geniş, bir tüketici kitlesine ulaşabilmekte ve karşılıklı etkileşim içerisinde girebilmektedirler. Ayrıca, firmalar internet ortamlarında, çok daha az bir maliyetle pazarlama yapabilmekte ve çok kısa bir zamanda birden fazla tüketiciye hitap edebilmektedir. İnternet dünya çapında, uygulamada olan bir ağ olmakta ve milyonlarca kullanıcının 24 saat süresince, içinde bulunduğu bir ortamdır. Böyle bir ortam firmalar için, hayati bir önem taşımaktadır. İnternet üzerinde yapılan pazarlama, daha doğru sonuçlar verebilirken, daha kesin ölçümlerin yapılabildiği ortamdır. Firmalar internet ortamında pazarlama yapabilmek için, öncelikle bir web sitesine sahip olmak durumunda olmaktadır. Web sitelerini kaynak olarak kullanmak üzere, arama motorlarını kullanarak, tartışma gruplarına katılarak, e-posta ile pazarlama yöntemlerini kullanarak işlerini yapabilmektedirler. Firmalar internet üzerinden pazarlama yaparken, genellikle şunlara dikkat etmektedirler. Hedef kitleyi belirlerken, kişilerin ihtiyaçları, özlemleri, eğitimleri, hedefleri gibi unsurlara dikkat etmekte ve bunlara göre tüketicilerini belirlemektedirler. Hedef kitleyi belirledikten sonra, onlara anlaşılması kolay değer teklifi yapmaktadırlar. E-pazarlama ile ilgili, tüketicilerin kafasında herhangi bir soru işareti bırakmaksızın, etkin ve kullanışlı web siteleri hazırlamaktadırlar. Web sitelerini bir satış sunumu şeklinde, tüketicilere sunmaktadırlar. Firmalar, web üzerinden hazırladıkları satış sunumlarının sonrasında, tüketiciyi harekete çağırmaktadır. Yani onlara bizimle temas kurun, e-posta listemize katılın veya kaydolun gibi yönlendirmeler yaparak çağrılarını yapmaktadırlar. Web üzerinde yapılmakta olan e-pazarlamada, ziyaretçilerden kontak bilgilerini almak kolay ve hızlı olabilmektedir. Günümüzde pek çok firma, bu tip potansiyel müşterilere verilebilecek cevapları zaten hazırlamış olmaktadır. Potansiyel müşterilere, web siteleri gereken cevapları ve yönlendirmeleri yapmaktadır. Bu noktada müşteri temsilcileri, en iyi müşteriler için zaman ayırabilmektedir. Firmalar, internet ortamlarına uygun web sitelerinde, grafik tasarıma önem vermektedir. Çünkü müşteriler, sitelerin görünümünden etkilenmektedir. Site tasarımlarının amaca uygun olarak tasarlanmış olması, güveni sağlamakta ve yerleşik hale getirmektedir. Ayrıca grafik tasarım, müşterilerin ilgisini ve merakını kamçılamakta ve onları çekmektedir. Müşteriler, grafiği kötü bir siteye güven duymamakta ve ufak olduğunu veya önemsiz olduğunu düşünebilmektedir. Normal koşullarda yapılan geleneksel pazarlama yöntemleri gün geçtikçe tarihe karşımaya başlamıştır. e-pazarlama ise günümüzün teknolojisi ile ortaya çıkmış en yeni trend niteliğinde, kendi içinde gelişmeye devam etmekte ve pazarlamanın yönünü belirlemektedir.

Arşiv

Etiketler