Interbrand tarafından yapılan Best Global Green Brands (En iyi global yeşil markalar) adını taşıyan araştırma sonucunda, Toyota dünyanın en yeşil global markası olarak ilk sırada yer aldı. ABD, Almanya, Brezilya, Çin, Fransa, Hindistan, İngiltere, İspanya, İtalya, Japonya pazarlarını kapsayan araştırmada, markaların tüketicilerle oluşturduğu sürdürülebilirlik algısına bakıldı. Dünyanın 10 büyük pazarında en yeşil marka olarak Toyota algılanıyor. Bu algının en önemli sebeplerinden birisi, markanın 2010 yılında elektrikli otomobil üreticisi Tesla ile yaptığı anlaşma. Bu anlaşma ile markanın çevre duyarlılığı konusundaki saygınlığını arttırmış.

İlk üç sırayı Toyoya, 3M ve Siemens'in takip ettiği araştırmada, uluslar arası pek çok proje içinde yer alan ve yeşil üretim performansı yüksek olan L'Oréal, HSBC ve Nokia gibi markalar listenin alt sıralarında yer alıyor. Çevre konusundaki duyarlılıklarını tüketicilere iletemeyen bu markaların aksine McDonald's, General Electric ve Coca-Cola gibi markalar performanslarına oranla daha yeşil markalar olarak görülüyorlar.

http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/Best-Global-Green-Brands/2011-Report/BestGlobalGreenBrandsTable-2011.aspx

Arşiv

Etiketler