1. Koleston Koleston saç boyalarının Koleston Naturals serisi için 2008 yılında hazırlanan billboard reklamında güneş ışığı kullanılarak etkileyici renk oyunları elde edilmiş. Leo Burnett reklam ajansı tarafından tasarlanan billboard, kadın resminin saç kısmı panodan kesilerek tasarlanmış ve böylece günün çeşitli saatlerinde değişik renkler yayan güneş ışığı sayesinde reklamdaki saç renginin de gün içinde farklı renklerde görünmesi sağlanmış. Reklam ayrıca Koleston Naturals saç boyalarının ne kadar doğal renk tonlarına sahip olduğunu da anlatıyor. 2. Smart BBDO (Toronto) reklam ajansının çevre dostu Smart arabaları için 2011 yılında hazırladığı billboardlar, çevreyi rahatsız etmeyecek biçimde tasarlanmış. Toronto'da farklı alanlara yerleştirilen bu ufacık billboardlar, normal billboardlar için gerekli olan kağıt, baskı ve yapıştırıcı kullanımını gereksiz doğal kaynak kullanımı gibi algılatma konusunda gayet başarılı. Bu şekilde, tüketicilerin büyük arabalara da ihtiyaçları olmadığı anlatılıyor. 3. 3M Security Bir gerilla pazarlama örneği olarak ele alabileceğimiz 3M Security firmasının transparan billboard'u, 3M camıyla üretilmiş ve içine de aşağıdaki resimde gördüğümüz gibi yüksek miktarda banknot konmuş. Kanadalı Rethink reklam ajansı tarafından 2005 yılında hazırlanan billboard olağanüstü dikkat çekmiş ve firmanın ürününe ne kadar güvendiğini açıkça ifade etmiştir. Yoldan geçen bazı insanlar camı kırmayı denediyse de başarısız olmuştur. 4- Sun Chips ABD'li bir cips markası olan Sun Chips (Frito Lay), öğütülmemiş tahıllar kullanarak ürettiği nispeten sağlıklı cips çeşitleriyle bilinen çevreci bir marka. Fabrikalarında güneş enerjisi kullanıyor, cips paketlerini %100 geri dönüşümlü malzemeyle üretiyor ve ABD'de sıkça görülen hortumlardan etkilenerek yerle bir olan bazı yerleşim yerlerinin çevreci bir biçimde yeniden inşa edilmesine katkı sağlıyor. Bu firma için Kanadalı Juniper Park reklam ajansının tasarladığı billboard'da da güneş enerjisi kullanılmış. SunChips yazısı güneş çıktığında billboard üzerinde görünür hale geliyor ve günışığı kaybolduğunda yazı da kayboluyor. Reklam, tasarlandığı 2009 yılında pek çok ödül almış. 5. FedEx FedEx'in Filipinler'de 2009 yılında yayımladığı billboard reklamı, son derece net ve etkileyici biçimde FedEx'in kendine emanet edilen gönderileri ne kadar özen göstererek taşıdığını anlatıyor. Billboard, BBDO Guerrero/Proximity reklam ajansı tarafından, Filipinler'de aşırı yağışların olduğu dönemde kullanılmak için hazırlanmış. 6. Robbins Diamonds ABD'de yalnızca kurulduğu eyalette mağazası olan ve 100 yıldan fazla bir süredir hizmet vermekte olan Robbins Diamonds firması, mağazasında değerli olmayan malzemeden üretilmiş prototip yüzükler bulunduran ve daha sonra gerçek değerli taşlarla seçilen yüzüğü kişiye özel olarak yapan biraz farklı bir firma. Firmanın hazırladığı ve bu sektördeki firmaların reklamlarındaki romantizmden oldukça uzak olan billboard'da, evlilik teklifi bekleyen bir kadının biraz bıkkın biraz da kızgın bir yüz ifadesiyle "Yüzük İstiyorum" mesajı verdiğini görüyoruz. Görüntünün orijinalliği, insana fikrin doğrudan mağazadaki bir çalışanın yüzük bakan kadınları gözlemlerken aklına geldiği izlenimini uyandırıyor. Reklam, 2009 yılında yayımlanmış. 7. McDonalds McDonalds'ın 2008 yılında DDB (Stockholm) reklam ajansı tarafından yapboz olarak tasarlanan billboardlar'ında "Kafanı Rahatlat" sloganı kullanılmış. Billboard aslında "1 Euro'ya 1 Büyük Boy Kahve" kampanyasının tanıtımını yapıyor ve billboard'un parçaları gerçekten de yapboz parçaları gibi yer değiştirebiliyor ve tekrar tam yüz resmi haline getirilebiliyor. McDonalds'tan satın alınan kahvenin de insanın kafasını yapboz yapmak gibi rahatlatacağı mesajı veriliyor. 8. Quit Plan ABD'de bir sigara bıraktırma merkezi olan Quit Plan için Clarity Coverdale Fury reklam ajansı tarafından 2009 yılında tasarlanan billboard, kül tablasında sigara söndürme görüntüsünü kullanmış. Sigarayı nasıl bırakacağına kafa yoran birisinin bu billboard'dan epey etkilenebileceğini düşünüyoruz. 9. Absolut TBWA\Chiat\Day (New York) reklam ajansının hazırladığı otobüs durağı billboardlarında, otobüs durağına temayla uyumlu sandalyeler konmuş. Otobüs duraklarında oturma yerlerinin reklam içeriğine uyacak şekilde değiştirilmesi sık karşılaştığımız bir uygulama olsa da, buradaki sandalyelerin özellikle sanki antikaymış gibi bir havası olması, otobüs durağının iyice dikkat çekmesini sağlıyor. 10. Formula Formula diş macunlarının dişleri güçlendirdiğini anlatan 2006 tarihli billboard reklamı, mizahi bir üslup kullanmayı tercih etmiş. Reklamda, Formula diş macunlarını kullana kullana dişleri billboardları parçalayacak kadar güçlenen bir adam fikri kullanılmış ve bu fikir de son derece dikkat çekici biçimde reklamda ifade edilebilmiş. Billboard, Ogilvy & Mather (Endonezya) reklam ajansı tarafından tasarlanmış.