Dove, Twitter ve Microsoft Research ile birlikte çalışarak, kadınların sosyal medyada kendileri hakkında nasıl konuştuğunu görmek için bir araştırma yapmış. Sonuç olarak da, 2014 yılında kadınların görünümleri ve güzellikleri konusunda beş milyondan fazla olumsuz içerikte tweet attığını bulmuş.
Dove, sosyal medya kampanyasını Oscar Ödülleri süresince yoğun biçimde yürütmeyi düşünse de, şimdiden Twitter'da duyurular yapmaya başlamış. Dove ABD Pazarlama Müdürü, günümüzde kadınların kendileri hakkında olumsuz şeyler söylemeye olumlu şeyler söylemekten %50 daha fazla eğilimli olduğunu ve bir sonraki kuşak kadınların daha özgüvenli olmalarını sağlamaya çalıştıklarını ifade ediyor. Kampanyanın amacının, kadınların kendilerini internet üzerinde daha pozitif ve özgüvenli biçimde ifade etmeleri yönünde bir değişim yaratmak için gücün kendilerinde olduğunu anlatmak olduğunu da ekliyor.