Dove'un, farklı ülkelerdeki binaların giriş kapıları üzerine "Ortalama" ve "Güzel" yazıp kadınların bu kapıların hangisinden geçtiğini takip ettiği reklamı, bazı reklamcılar tarafından son derece klişe bulundu.

Bildiğimiz gibi, Dove bir süredir kadınların kendilerini görünüşlerinden bağımsız olarak özgüvenli ve kendilerinden memnun hissetmelerini sağlamaya yönelik kampanyalar hazırlıyor. Ancak bu son reklamında Dove, kadınların temel özelliğini "güzel olmak veya olmamak" olarak dayattığı için özellikle kadın reklamcılardan epey tepki toplamış. Kapılarda "yetenekli", "eğlenceli", "akıllı", "yaratıcı" ve "girişimci" gibi sıfatların değil de, feminizmin en çok eleştirdiği yaklaşımlardan biri olan "Kadının fiziğinden başka özelliği yoktur" yaklaşımını canlandıran "Güzel" ve "Ortalama" ifadelerinin kullanılması, kadına görünüşüne göre değer veren (veya vermeyen) yaklaşımı savunduğu yönünde eleştiriler almış.

Post-feminist bir dünyada, kadınların böyle banal tercihler yapmak zorunda olmadığı ama Dove'un kadın hareketini geriye götürdüğü de kızgın reklamcıların eleştirileri arasında bulunuyor. Yani bir kadın sokakta yürürken, durduk yerde neden "Acaba güzel miyim yoksa değil miyim?" diye düşünüp buna göre bir kapıdan geçip geçmeme tercihi yapsın? Dove, her ne kadar burada bir nevi "Her kadın olduğu gibi güzeldir" demeye çalışmışsa da, bunu iyi ifade edemediği için bu eleştirilere maruz kalmış. Burada da bir fikrin uygulamaya geçirilme şeklinin ne kadar önemli olduğunu görüyoruz.  

Arşiv

Etiketler