Contently tarafından Haziran 2014'te yapılan bir araştırmaya göre, kullanıcıların:

*Üçte ikisi, doğal reklam içeriği okuduğunda kendini kandırılmış hissediyor.

*%54'ü sponsorlu içeriğe güvenmiyor.

*%59'u, bir haber sitesinin bir marka tarafından hazırlanmış içerik yayınlamasının güvenilirliğini azaltacağını düşünüyor.

Araştırmanın bir başka sonucuna göre, eğitim seviyesi yükseldikçe sponsorlu içeriklere güven genel olarak azalıyor çünkü kullanıcılar, ne yapılmaya çalışıldığını daha net anlıyor.

Doğal reklam, tanımı gereği bir mecradaki diğer içeriklerle neredeyse aynı görünüme ve tarza sahip olması gereken bir reklam türü. Her ne kadar İnternet Reklamcılık Bürosu'nun (Internet Advertising Bureu, IAB) son yaptığı düzenlemeyle içeriğin bir marka tarafından hazırlandığının belli olması konusunda önlemler alınmışsa da, doğal reklamlar hala "aynı içerik gibi" olmalıdır. Ama görünen o ki, böyle olduğunda kullanıcılar, içerik kılığına girip pusuya yatarak tıklanmayı bekleyen bir doğal reklama sıcak bakmıyorlar. Zaten araştırmaya göre, bir sitedeki normal içerikler %71 oranında okunurken, sponsorlu içeriklere sadece %24 oranında bakılıyor.

Kaldı ki, doğal reklamlarla ilgili araştırma yapmak zor, çünkü doğal reklamlara içerik sanılarak tıklanma oranı daha yüksek; ki zaten bu yüzden kullanıcılar kandırılmış hissediyor. Bir yazımızda sırf tıklanma oranını baz alarak reklam veya içerik başarısı ölçmenin yanıltıcı olabileceğinden ve "dikkat" gibi yeni ölçüm birimleri düşünüldüğünden de bahsetmiştik.

Arşiv

Etiketler