Özellikle ülkemizde, diziler en çok izlenen televizyon programları arasında gelmektedir. Bunlardan bazı dizileri milyonlarca kişi izliyor. Bir dizinin veya herhangi bir televizyon programının çok izlenmesi, reyting olarak tanımlanıyor. Dizlerin reytinglerinin yüksek olması, markaların dikkatini çekiyor ve bu dizilere reklam veriyorlar. Televizyon kanalları, dizi yayınları başladığı zaman, belirli aralıklarla reklam kuşaklarını veriyorlar. Markalar veya firmalar, bu kuşaklarda istedikleri tür tanıtımı yapabiliyorlar. Televizyonlara ilişkin, firmaların yaptıkları tasarım türleri şunlar oluyor; sanal, bant, spot, jenerik, advertorial yani tanıtıcı ve sponsorluk reklamları. Firmalar, bunlardan herhangi türü, bütçesine göre seçiyor ve en çok reyting alan dizi aralarında yayınlanmasını sağlıyor. Firmalar, dizilere sanal tanıtım verilmesini istedikleri zaman, yapımcılar firmanın logosunu, ürün veya hizmet resimlerini, dizilerin herhangi bir sahnesine yerleştiriyorlar. Örneğin, dizide oyuncular bir odanın içerisinde diyalog halindeyse, onların bulunduğu odanın duvarlarındaki fotoğrafların, aynaların içerisine monte ediyorlar.
Ayrıca, odadaki masanın üstüne, kütüphaneye v.b. kısaca, bir dizi sahnesinin doğal ortamının bir parçasıymış gibi, firma tanıtımını yerleştiriyorlar. İşte buna sanal reklam denmektedir. Firmalar, yine kendi bütçesine uygun olarak, bant tanıtımını uygun görüyorsa, dizinin yayın akışı sürerken, televizyon ekranın alt sınırından yukarı doğru, sağ veya sol kenarından ortaya doğru, bant şeklinde, firmanın logosu, ürün ve hizmet resimleri veya animasyonları gösteriliyor. Bunun dışında, dizilere spot türü de veriliyor. Bu türde, firmanın ürün veya hizmeti animasyonlarla tasarlanır ve müzik eşliğinde, firmanın kurumsal sloganı seslendirilerek yayınlanır. Spot tanıtımları, yayınlandığı kanalın tanıtım jeneriğinden hemen sonra verilir. Bazı spot tanıtımlarında, birden fazla bilgilendirici cümle seslendirilebiliyor. Firmalar, bu tip dizilere, jenerik tanıtım türünü de verebiliyor. Bu tür tanıtımlar, firmaların ürünleri veya hizmetleri hareketlendirilerek yani animasyon şeklinde, müzik eşliğinde hazırlanır.
Yayınlandığı kanalın reklam jenerikleri yayına girdiğinde, ekranın yarısını paylaşacak şekilde verilir. Yani ekranın yarısını firmanın jenerik tasarımı, diğer yarısını da kanal jeneriği kaplar. Kanal jeneriği, genellikle 3 saniye ekranda kalır ve görüntüden kaybolur. Firma jeneriği ise, kanal jeneriği kaybolduktan sonra, bütün ekranı kaplar ve 5 saniye daha görüntüde kalır. Firmalar yine, reytingleri yüksek olan dizilere, tanıtıcı yani advertorial tanıtım verebiliyorlar. Bunda durum diğerlerinden farklıdır. Bu türde, seslendirmen markanın ürünlerini anlatmaya başlar. Üretim biçimi, bileşenlerini, sağlıkla ve kullanım biçimiyle ilgili özellikleri sıralar. Burada seslendirmen, ayrıntılara inerek, ürünün bütün özelliklerini anlatır. Aynı dizilere, sponsor olarak ta kendi tanıtımlarını yapabilen firmalar, diziler başlarken veya biterken, ürün veya hizmet resimlerinin, logolarının yayınlanmasını sağlayabiliyorlar.