Son zamanlarda, tanıtım panolarıyla ilgili haberler gündemi işgal etmektedir. Kimisi buna dijital billboard demekte kimisi de dijital pano demektedir. Bunların aslı billboard olmaktadır. Aynı, şehir merkezlerinde kullanılan billboard ebatlarında olmaktadır. Bilindiği gibi billboardlar, kullanıldıkları alanın standartlarına göre, en uygun görüş mesafesine ve çevre estetiği kriterlerine göre ebatlandırılmakta ve kullanılmaktadır. Şehir merkezlerinde kullanılan billboardların ebatları, belediyeler tarafından belirlenmiş ve belirli standartlara getirilmiştir. Buna rağmen, ebatlarda duruma göre, aşağı yukarı değişiklikler yapılabilmektedir. Son zamanlarda gündemde olan, dijital pano ise, Tom Cruise'nin rol aldığı bir film için tasarlanan ve orada kullanılan billboard özelliklerinin gerçeğe taşınması olmuştur. Filmde kullanılan dijital pano, önününden geçen kişilerin, görüntülerini almakta ve kimliklerini tespit etmektedir. Kimliğinden özgeçmişine ulaşmakta ve onun beğenilerini, zevklerini, yaşam tarzını gösteren ifadelere göre, bünyesine eklenmiş olan, tasarımların arasından, ona en uygun olanını seçmektedir. Kişi, panonun önünden geçişini tamamlamadan, araç bütün bu bilgileri değerlendirmekte ve uygun tanıtımı göstermeye başlamaktadır.
Tabi gerçek yaşamda, bu kadar çok bilginin, böylesi bir hızla yapılıp, en uygun reklam seçen dijital panonun yani billboardun yapılması mümkün değildir. Filmde, teknoloji gerçekte olanından çok daha ileridedir. Buna rağmen, filmde tasarlanan panoya çok benzeyen bir modeli üretilmeye, en azından, filmdekinin alt yapısı için çalışmalar başlatılmıştır. Şimdilik üretilen panonun özelliklerinde, kişi, önünden geçerken, yüz tanımı yapabilmekte ve yüz tanımından, kişinin yaşını ve cinsiyetini tespit edebilmektedir. Gene bünyesinde olan ve bu duruma uygun olan, reklam tasarımlarını göstermeye başlamaktadır. Film için tasarlanan panonun, gerçekte yapılması olayı, birçok kişinin eleştirisine de maruz kalmıştı. Uzmanlar, bu çeşit bir panonun, kişilerin özel yaşamlarına ve bilgilerine ulaşabilmesinin doğru olmadığını savunmuşlardır. Fakat kimi uzmanlarda, filmde kullanılan panonun aynısının olmayacağını, bazı bilgi ve özelliklerin paylaşılmayacağını ifade etmişlerdir. Şimdilerde üretilen dijital pano, yani billboard'ların, metro istasyonlarında kullanılması düşünülmektedir.
Teknolojinin ilerlemesiyle ortaya çıkan bu durum, zamanla reklam sektörünün gelebileceği noktalar konusunda da, bize biraz bilgi vermektedir. İleride reklam sektörü, hem tamamen dijital alana kayacak hem de kişilerin tek tek ihtiyaç, özlem ve isteklerine en uygun ürünü, kendisi seçip, satın alma davranışını teklif edip, alacağımız geri gösterecek gibi görünüyor. Belki de insanların yapması gereken hiçbir şey kalmayacaktır. Üzerimizde olan parayı bizden habersiz öğrenebilecek, o gün almak istediğimiz ve karar veremediğimizi, ihtiyacımız olan ve aklımıza gelmeyeni gösterip, bunu almalısın diyecek olabilir. Teknolojik gelişimlerin gidişatına bakılacak olursa, durum bunu göstermektedir. Zaten firmaların, bugün reklam kampanyalarını şekillendirme biçimi, onların mecra tercihleri de teknolojiden yana olmaya başlamıştır. Eski model reklamcılık, firmalar için hem daha pahalı hem de daha zahmetli olmaya başlamıştır.