Dünyanın her tarafında açık hava reklamcılığı oldukça popülerdir. Ev ile iş arasında kalan zamanı değerlendirmek isteyen firmalar, bu mecraların hepsini yoğunlukla tercih etmekte ve kullanmaktadır. Bunların arasında en çok kullandığı mecra da billboard tasarımları ve araçlarıdır. Milyonlarca tüketiciye ulaşabilen billboard tasarımları, hemen her yerde göze çarpmaktadır. Özellikle otobüs duraklarında kullanılan billboardlar, daha çok tercih edilmektedir. Avrupa ülkeleri, açık hava mecralarına milyarlarca dolar harcamakta ve bu alanların geliştirilmesini sağlamaya çalışmaktadır. Açık hava mecrası olarak kullanılan, pek çok çeşit bulunmaktadır. Belki bu sayı 100'ü geçen sayıda bile olabilir. Açık hava reklam araçlarının içinde, en çok billboardlarda yaratıcılık hızla kendini göstermektedir. Her geçen gün, yeni yeni billboard tasarımları görmekteyiz. Yaratıcılık, bu araçların sadece tasarımında değil, araçlarında da yapılmaya başlanmıştır. Çünkü billboard araçları, insanların en çok dikkatlerini çeken araçlar olmaktadır. Onlarda yapılan değişiklik veya farklılık çok çabuk dikkat çekmekte ve konuşulmaktadır.
Açık hava araçlarının bu kadar çok tercih edilmesinin sebeplerinden birisi de, baskılı mecralar ile internet arasında ki zamanlarda, reklamın durmamasını sağlamak, bu boşluklarda da firmaların mesajlarının, akmaya devam etmesini sağlamaktır. Sokaklarda da firmanın ürün ve hizmet mesajlarının etkili olmasını sağlamak, mesajları güçlendirmek olmaktadır. Sürekli yaratıcı çalışmalar yapan ve etkileyici mecra arayan reklamcılık sektörü, teknolojinin de gelişmesiyle, özellikle, billboard açık hava reklam araçlarının gelişimine önem verdi. Clear Channel Outdoor firmasının Los Angeles'ta denemelerini başlattığı, dijital billboardların çeşitlerinin sayısı gün be gün artmaya devam ediyor. Bunlar, dev ebatlarda olmaktadır. Şimdiki sayısının 1500'e yaklaştığı düşünülmektedir. Bunların görülme mesafesi çok fazla olmaktadır. Yani kilometrelerce öteden görülebilecek büyüklüklere sahip olmaktadırlar. Bunların yaygınlaşmasıyla, şimdilerde kullanılan billboard tasarım ve araçlarının kullanımında kullanılan pek çok malzemeden tasarruf edileceği tahmin edilmektedir. Örneğin; kâğıt tüketimi, mürekkep tüketiminde tasarruf edilecektir. Ayrıca çevresel faktörler açısından da, daha yararlı olacağı tahmin ediliyor.
Dijital billboardların yaygınlaşması, pek çok kurum ve kuruluş için heyecan verici çalışmaların ve görüntülerin olmasını sağlayacaktır. Bunların özelliklerinin aynı LCD televizyon özellikleri gibi olması bekleniyor. Burada kullanılan teknolojinin aynısı veya benzerinin billboard araçlarına uygulanması muhtemeldir. Bu noktada firmalar, bu tip billboard çeşitlerinde, istedikleri türde tasarımı yayınlayabilme şansına sahip olacaklardır. Yani normalde, baskılı reklam alanında değerlendirilen billboardlar, ayrıca en önemli dezavantajları olan, işitsel olmama durumlarını ortadan kaldırarak, en az televizyon reklamı kadar etkili tasarımların yayınlanmasına imkân verecek, çok önemli bir araç haline gelecek. Kısa filmler, animasyon filmleri, tanıtım filmleri, sözlü, sözsüz cıngıl v.b. hemen her şey tüketiciye buradan da ulaşabilecek. Dijital billboardların tasarımlarında, ilk etapta, hareketli fotoğrafların kullanılması planlanmaktadır.
Dijital billboardların, bu şekilde gelişim göstertmesi, reklam sektöründe de çeşitli çalışmaların ona göre yön değiştirmesini sağlayacaktır. Örneğin; fotoğrafçıların çalışmalarının biçimi değişecek ve önemi artacaktır. Onların kullandıkları ekipmanlarda değişiklikler gerekecektir. Küçük firmalar, bu alanı daha rahat kullanabileceklerdir. Kâğıt baskı ve buna benzer maliyetler ortadan kalkacaktır. Üstelik bu tip araçlarda, tasarımı güncellemekte çok basit olacaktır. Bu alanın genişlemesiyle, hem küçük firmaların, kobilerin hem de büyük markaların, rekabet olayının kızışmasına da neden olacaktır. Bu alanın kullanılmaya başlanması, sadece tasarım ve bu araçların kiralanmasına bütçe ayrılması anlamına gelmektedir.