DHL'in 28 nisanda 21 ülkede 16 dilde, 250 ve üstünde 1500 ilan vererek, lansmanı yapılması düşünülüyor. Yani reklam kampanyasının başlangıç günü olması bekleniyor. "dünyanın lojistik şirketi olma" amacı kapsamında hazırlanan global reklam kampanyası, iş dünyasının karar verici niteliklerdeki kişilere hitap edecek. Birçok mecrada hazırlanan reklam kampanya konsepti, uluslar arası televizyonlarda gösterilecek. Reklam kampanyası hem Türkiye'de, hem de dünyanın en çok izleyicisi olan medya organlarında çıkacak. İlanlar, el broşürleri, toplu postalar, afişler, yazılı veya dijital olarak hazırlanmış ürün kampanyalarını kapsamaktadır. ayrıca yerel reklam teknikleri ile de destek verilecek.


İlk kez DHL'in bütün firma departmanlarını ve bunların ürünlerini kapsayan bir reklam kampanyası düzenliyor. Bu noktada, kurumsal stratejisi çerçevesinde, lojistik işlerinde kolaylık, ve çözümlerinin sürdürülebilir olduğunu vurgulayarak kampanyayı sürdürecek olan DHL, reklam kampanyasının sloganında, üstün hizmetin müşterileri tarafından kullanılabildiğini anlatan "Excellence Simply Delivered" ifadesini kullanacak. Kampanyanın konsepti üç aşamadan oluşmaktadır. En üstte DHL, kendi sektöründe lider konumda olduğunu belirtiyor. Burada farklı alanların marka değeri yükseltiliyor. Kişisel bağımlılık, pro-aktif çözüm ve DHL'in dünya çapındaki yerel gücü işlenecek.


İkinci aşamada ise; DHL, şirket birimlerinin farklı farklı marka değerlerini ve çözüm mantıklarını anlatırken, kilit özelliğinde endüstriyel sektörler, yaşam bilimleri, enerji ve yüksek teknolojileri ön plana çıkarmak istiyor. Hareketli görsellerin eşliğinde, DHL çalışanlarının bir işgünü ile ilgili kısa öyküler anlatılacak.


Son aşamada ise; DHL, çeşitli hedef tüketicilere seslenip, doğrudan satış sürecini desteklemeyi planlıyor. Bütün bunların yanı sıra, DHL analog, dijital medya araçlarını tam teşekküllü olarak, en uygun şekillerde kullanabilecek bir reklam ajansı kurdu. Bu ajansın reklam kampanyalarını, küresel bir süreçle sunduktan sonra, Ajans '180 Amsterdam' ve bu ajansın dijital kolu 'Riot' yeni konseptin stratejik ortağı seçildi. Dünya çapında dijital ajans 'Proximity' reklam kampanyasının, dünya çapında uyumundan sorumlu olacak. Dijital ajans, kampanyanın yapılması için dünya çapındaki ağı sağlarken, webden baskıya platformu kullanacak.


DHL AdIntegrator. Departman veya ürün tasarımları, medya online'a çevrilerek bölgesel veya ülke ihtiyaçlarına uygun yerleştirilebilecek. Grubun ortağı Williams Lea posta ve baskı işlerinden sorumlu global ajans ağının bir parçası konumunda bulunmaktadır. Deutsche Post DHL Kurumsal İletişim Direktörü Christof Ehrhart, “bu bütünlüklü yaklaşım, bir markayı ortaya çıkarırken, ayrı ayrı düzenlenen reklam çalışmaları arasında sinerji yaratacak, ayrıca global reklam araçlarının yerel de de etkin kullanımını sağlayacak” dedi.


Deutsche Post DHL Kurumsal Marka Pazarlama Başkanı Wolfgang Giehl "Bu çok aşamalı bütünlüklü reklam kampanyası, DHL markasının özünde olanı dışarı çıkarıp ona ışık tutuyor, yaptığımız işler üzerine yoğunlaşıyor ve global faaliyetlerimiz için 24/7 online destek vermeyi taahhüt eden bir ajansın olması da çok önemliydi. Böylece faaliyet düzeyimiz ve reklam kampanyasının etkisi oldukça fazla artacak” dedi.