ABD’de basılı dergi reklamlarının gelirleri hızla düşerken, Dergilerin internet tanıtımlarından elde ettikleri pay hızla artmaya başladı. Basılı yayınlar krizi daha yoğun yaşıyor. eMarketer tarafından yapılan bir araştırmaya göre 2007′de 14 milyar dolar olan basılı dergi tanıtım gelirlerinin içinde bulunduğumuz yıl sonunda yaklaşık 3 milyar dolarlık azalmayla11 milyar dolar seviyesine inmesi bekleniyor. Düşüş yavaşlayarak sürse de 10 milyar dolar civarında sabitlenebileceği tahmin ediliyor. Bu düşüşü hafifletmek isteyen baslı yayıncılar online faaliyetlere yoğunlaşmış durumda. Advertising Age’in Ocak 2009 tarihli araştırmasına göre ABD’de çıkan yayınların internet reklamları gelirleri hızla yükselmeye başladı. En büyük payı 245 milyon dolarla Time grubu alırken, Hearst Magazine 124 milyon dolarla ikinci, Hachette Pilipacchi Media ise 104 milyonla üçüncü sırayı alıyor. Bu saydıklarımız dahil olmak üzere tüm online yayınların gelirleri yüzde 3′le yüzde 12 arasında değişiyor.

Arşiv

Etiketler