\"\"

İnternet ve sosyal medyanın popülerleşmesiyle birlikte, yazılı basın reklamlarının daha ne kadar yaşayabileceği sorusuna pazarlama dünyasında sık rastlanır oldu. Bazı firmalar, masrafının daha düşük olması, daha çok kişiye hitap edebilmesi ve daha güncel ve çekici olması sebebiyle, reklam yatırımlarını tamamen internet reklamlarına kaydırdı. Bununla birlikte, yazılı basın reklamları, özellikle de dergi reklamları halen reklam kampanyalarının gerekli ve güçlü birer parçalarıdırlar ve dergi reklamcılığıyla ilgilenen çok kaliteli reklam ajansları da halen mevcuttur. Dergi reklamlarına biraz daha yakından bakıp, dijital reklamlardan ne gibi üstünlükleri olduğuna bir bakalım:

1- Somutluk Bir dergi reklamı, fiziksel bir maddedir. Dergiler ve gazeteler bir evde veya bir ofiste aylarca, hatta yıllarca durabilir. İnternet reklamlarıysa, internete verilir verilmez siber uzayda kaybolabilir.

2- Güvenilirlik Dergi reklamlarında, bir meşruluk havası vardır. İnternette gezerken kendiliğinden açılan reklam kutucukları veya pencereleri ve ayrıca banner reklamlar bazen gerçekten de can sıkıcı olabilir. Buna, insanları birçok reklama tıklamaktan alıkoyan spam ve virüs korkusunu da eklemek lazım. Bir de dergi reklamlarındaki tehlikesizliği düşünün.

3- Markalaşma Dergi reklamları, marka kimliğinizi somutlaştırmanın çok iyi bir yoludur. Bir dergi için hazırladığınız reklamlarda, yazı şekli, renkler ve görüntü türleri açısından tutarlı bir estetik görünüm yakalayabilirsiniz; ki bunlar marka tanınırlığı veya farkındalığı için son derece önemli ayrıntılardır.

4- Hedef Pazarlaması Özel bir kitleye hitap eden veya kısıtlı bir kitle tarafından takip edilen dergilerde veya yayınlarda yer alan bir reklam, o belirli kitleye hitap etme açısından internette yapabileceğiniz bütün reklamları aşan bir etkiye sahip olabilir.

5- Reklamlarınıza Daha Dikkatle Bakılır İnternet kullanmak, çoğu zaman bir parkta gezinmek gibidir. Dergiler ve gazetelerin okuyucuları vardır, ziyaretçileri değil. Dergi ve gazete gibi yazılı basın mecralarında okunan yazıların, çok daha dikkatle ve odaklanarak okunduğuna dair çok sayıda araştırma vardır.

6- Dergi Reklamları Nadir Hale Geldi Günümüzde birçok firma, reklam ihtiyacı için internete yönelmiş durumda ve bu, bir pazarlama avantajına çevrilebilir. Artık dergiler reklam açısından eskisi kadar kalabalık değil ve bu da sizin reklamınızın az sayıda reklamdan biri olarak daha çok dikkat çekmesine sebep olabilir. Ayrıca, dergi reklamları artık muhtemelen eskisinden daha az bir maliyete sahip.

7- QR Kodları Dergi reklamlarında QR kodları kullanmak, yazılı basın ve internet arasındaki mesafeyi kısaltmanın harika bir yoludur. Akıllı telefonla taranan QR kodlar, müşterileri bir websitesine veya özel bir tekliften bahsedilen bir internet sayfasına yönlendirebilir. Firma, ürün veya hizmetinizi pazarlamanın en iyi yolu, mümkün olan en fazla sayıda mecrayı kullanmaktan geçer ve bu mecralara yazılı basın da dahildir. Önemli olan, çeşitli mecraları dengeli biçimde kullanarak hedef kitlesine ulaşabilmektir.

 

Arşiv

Etiketler