Dergi reklam ortamlarının önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Değişik yerlerde basılan dergilerin ulusal olarak ya da bölgesel olarak, geniş hedef kitlelere ve toplumun değişik gruplarına yönelik ya da belirli bazı sektörlerde faaliyet gösteren kişilere dağıtımı yapılır. Ülkemizde çıkan dergileri iki gurupta toplanabilir. İlk grupta, genel konuları inceleyen ve yayınlayan ve en fazla okuyucu kitlesine sahip dergilerdir. Diğer grup dergiler ise, sadece belirli meslek gruplarına ait konuları inceler ve yayınlar bu dergilerin hedef kitlesi sadece o mesleklere ve sektörlere mensup kişilerdir. Bir diğer dergi grubu ise özel yayın yapan dergiler ve okul yayınları ile ilgili dergileridir. Dergiler işledikleri konular ve yayın içerikleri açısından çok çeşitli sayıda oldukları için genellikle yayınlayacakları konuları gazetelere oranla daha ayrıntılı geniş kapsamlı ve değişik boyutlarda incelerler. Dergi reklam tasarımları da en yakın olan konular arasına yerleştirilir. Bunların okuyucu kitleleri diğer basılı medya organlarına göre daha belirgindir. Dergiler haftalık, aylık, üç aylık ve yıllık gibi belli zaman aralıklarında yayınlanır. Genellikle bütün ülkeye dağıtılacak şekilde basılır veya belli bir meslek grubuna mensup kişilere dağıtım maksadıyla yayınlanır. Dağıtım kanalları genellikle diğer basılı medya organları ile benzerlik gösterir. Dergilerin sayfa sayıları ve baskıdaki kaliteleri gazetelere oranla daha kalitelidir. Bu yüzden dergi reklam çalışmaları da daha kaliteli olmaktadır. Baskı ve kâğıt kalitelerinin daha iyi olmasından dolayı işletmelere ait mal ve ürünlerin renkli tanıtımları ve prestij vurgusunu işleyenler için daha uygundur ve tanıtımın etkinliği daha kısa sürede sağlanabilmektedir. Dergi yayın konularının belirli konularda yoğunlaşması ve hitap ettiği kitlenin ve tüketicinin belirli olması nedeniyle tanıtım açısından diğer basılı ortamlara göre daha fazla avantaj sağlamaktadır. Dolayısıyla dergi reklam çalışmalarının yapılacağı hedef kitleye ulaşması kolaylaşmakta daha etkin tanıtımlar yapılabilmektedir.