Geçtiğimiz günlerde pek çok haber akışı içerisinde ünlü pop şarkıcısı Bengü'nün sosyal medya iletişimini yürütmek üzere bir uzmanla çalışmaya başladığı haberi yer aldı. Şarkıcı yoğun çalışma temposu içerisinde güncelleme fırsatı bulamadığı Twitter sayfasını ücret karşılığı bir uzmana emanet etti. Günümüzde hemen her reklam ajansı sosyal medya üzerinde markalar adına çeşitli uygulamalar hazırlayabiliyor. Sadece uygulamalar değil, reklamlar, organizasyonlar, tanıtımlar da bu mecrada sürdürülebiliyor. Şirketler çalıştıkları reklam ajansından sosyal medyada da var olmayı talep edebiliyor ya da bu mecrayı da içeren planlamalar yapılabiliyor. Facebook ve Twitter'ın başta olduğu sosyal ağları etkin olarak kullanmak günümüzde çok önemli. Dünya çapında hesaplarını profesyonellere emanet eden ünlü sanatçılar arasında Alicia Keys, 50 Cent ve Puff Diddy gibi isimler de var. Sektör oldukça hızlı gelişiyor. Uygulama ve kullanım alanları geliştikçe, sosyal medyanın kişiler, şirketler ve reklam ajansları için etkisi ve önemi artıyor.
Dijital uygulamalar geride bıraktığımız yıllar içinde ciddi bir ivme kazandı. Sosyal medya ise, çoğu kişinin öngördüğünden daha hızlı bir şekilde daha etkin hale geldi. Bir reklam ajansı biraz da ürettiği içeriğin niteliğinden dolayı teknolojiye hızlı ayak uydurmak zorunda. Geleneksel yöntemler sürdürülemez değil ancak rekabet koşulları her alanda olduğu gibi bu alanda da geride kalmaya izin vermiyor. Bir reklam ajansı için sürekli yenilikleri takip etmek bir ön şart olarak karşımızda duruyor. Sosyal ağlar açısından bakıldığında ise artık hemen her markanın kurumsal bir fan sayfası mevcut. Yüz binleri bulan hayran sayfalarının sayısı hiç de azımsanacak gibi değil. Sürece baktığımızda artık tüketicilerin geleneksel uygulamalardan sıkıldığını ve yaratıcılık aradığını görüyoruz. Öyleyse neden gelecekte sadece sosyal medyaya yönelik çalışmalar yapan reklam ajansları oluşmasın? Ortada bir marka, bir mecra ve direk ulaşılabilecek bir hedef kitle olduğu sürece bunun olmaması için hiçbir engel yok. Bu markalara sadece geleneksel uygulamaların tek yönlü iletişiminin aksine, kullanıcıları ile çift yönlü bir iletişim kurma şansı veriyor. Bir reklam ajansı için de en önemli noktalardan birisi hedef kitleyi yakalayabilmek ki bu zaten sosyal medyanın en önemli özelliklerinden birisi. Geleneksel medyadaki tematik yaklaşımdan da ötede, mecra özü itibariyle kişilere seçme şansı veriyor. Sevdiği, ilgi ya da ihtiyaç duyduğu, kullandığı bir markanın reklamını görmek tüketicileri geleneksel anlayışta olduğundan çok daha az rahatsız ediyor. Üstelik yine kendine has özelliklerinden dolayı bu mecra interaktivite sağlayabiliyor. İçinde yer alabildiğiniz, kendinizi var edebildiğiniz bir alanın, sizi boğmayacağını da düşünürsek reklam ajansları için de bu farklı bir deneyim sağlıyor.
Yazının asıl konusu olan sosyal medya uzmanlığına gelirsek; fikrim odur ki, gelecekte hepimizi daha karmaşık iletişim süreçleri bekliyor. Bu süreçler kullanımı açısından değil yoğun ve hızlı içerik akışından dolayı karmaşık olacaktır. Bu noktada şirketler açısından devreye reklam ajansları mutlaka girecektir. Bunlar uzmanları, yaratıcıları, planlayıcıları, temsilcileri, iletişim sorumluları gibi unsurları da barındıran karma oluşumlar olacaktır. Üstelik bu mecranın etkinliği sürdükçe dijital reklam ajansı tanımı yerini daha dar alanları kapsayan adlandırmalara bırakacaktır. Günümüz uzmanlaşma çağı, üretilen bir ürünün ortaya çıkışına kadar her bir parçası farklı profesyoneller tarafından tasarlanıyor. Bu doğrultuda dijital dünya ve sosyal medya onun içinde yer almak isteyen bir reklam ajansını da mutlaka şekillendirecek ve verdiği hizmetler açısından giderek daha dar alanlarda da uzmanlaşması zorunluluğunu getirecektir.