17 Ağustos depreminden bu yana 12 yıl geçti, Doğal Afet Sigortaları Kurumu, deprem sigortaları konusundaki farkındalığı arttırmak için “deprem her yerde” adlı bir reklam uygulaması başlattı. Uygulama www.facebook.com/dask adresinde yapılıyor. Sosyal medyayı kullanarak farkındalığı arttırmaya çalışan kurum, kullanıcılara ait sayfaları önce yıkıyor sonra onarıp dikkat çekmeye çalışıyor.

Dask Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı, insanları korkutmaya çalışmadıklarını sadece onları uyararak farkındalık yaratmaya çalıştıklarını söyledi. Başkan, sosyal medya kullanıcı sayısının çok fazla olduğunu ve gittikçe bu sayının arttığını gördükten sonra, burada da yer almak gerektiğine karar verdiklerini ifade etti. 3 aydır yayında olan kurumun facebook sayfasına üye olan kullanıcı sayısının on binden fazla olduğunu söyledi. Kullanıcıların kendi sayfalarını evleri gibi gördüklerini, bu yüzden bu evleri yıktıklarını ancak amaçlarının korkutmak olmadığını, zorunlu deprem sigortası olduğunda zararların daha kolay karşılanabildiğini anlatmak olduğunu söyledi.

Kurum, yarışmaları, interaktif uygulamalarıyla facebook'ta yerini aldı. Kullanıcılar yapılan etkinlikleri, güncellenen bilgileri, ayrıca fotoğrafları, bu sayfadan görebiliyorlar. Aynı sayfada depremden önce, olduğu esnada ve daha sonra yapılması gereken şeyler anlatılıyor. Kurumla ilgili bilgilere de buradan ulaşmak mümkün oluyor.  

Arşiv

Etiketler