Coca Cola'nın Aralık 2014'te yayımlanan reklamı, sosyal medya üzerinde yaptığımız şeyleri gerçek hayatın içinde yapmamızın çok daha keyifli ve değerli olduğunu anlatıyor. Reklam, sosyal medya için kullanılan terimlerin gerçek hayata uyarlanması üzerine kurulmuş. Reklamın sloganı, "Enjoy Now Share Later" (Şimdi Tadını Çıkar, Sonra Paylaş). Reklamın adıysa "Stop Phubbing Around ve "to phub" fiili de, 2010'lu yıllarda İngilizce sözlüklere girmiş bir ifade. Günümüzün sosyal medya çılgınlığının ürettiği bu kelime, insanların telefon başta olmak üzere mobil cihazlarına odaklanıp çevrelerini veya yanlarındaki insanları ihmal etmesi anlamına geliyor.

Websitelerindeki "Yorum" kutucuklarına yorum yazarak vakit geçirmek yerine çocuğumuzun arkadaşlarıyla oynadığı maçta ne güzel goller attığı konusunda yorumumuzu söylersek veya fotoğraf çekip internete yükleyip durmak yerine sevdiklerimizle güzel vakit geçirirsek hayatımızın çok daha anlamlı olacağı mesajını veren reklam, Memac Ogilvy (Dubai) reklam ajansı tarafından tasarlanmış. Reklam boyunca dinlediğimiz şarkıysa, Shadows On Stars grubunun "I'll Be The Light" şarkısı.

 

Arşiv

Etiketler