14 Şubat Sevgililer Gününün gelmesiyle artan reklamları ve kampanyaları eleştiren, ÇETKODER (çevre ve tüketici haklarını koruma derneği) başkanı Mustafa Göktaş; "Değişik reklâm ve kampanyalar ile tüketicileri daha fazla tüketmeye zorlayan bu tür günlerin aslında bir anlam ve önemi yoktur. Bu bağlamda tüketmeyelim üretelim" dedi. 14 Şubat Sevgililer Gününün aslında, tüketimi arttırmak için yapılan bir gün olduğunu ve tüketmek yerine üretmenin gerektiğini vurgulayan Göktaş, "Doğa üzerindeki ağaç, bitki örtüsü, hayvanlar âlemi ile bir bütündür. Ve doğal denge bozuldukça insan yaşamı olumsuz olarak etkilenmektedir. Bu gün çekilen sıkıntıların ana nedeni doğanın yok edilmesi hor kullanılmasıdır. Ne kadar çok doğaya ve yeşil alana sahip çıkarsak aslında sağlıklı yaşamımıza sahip çıkmış olacağız. Gelin bu bağlamda tüm tüketicilerimiz sevenlerimiz 14 Şubat günü farklı bir olaya imza atsınlar. O gün herkes sevdiği için sevgisinin ölümsüz olması ve ilelebet yaşaması için bir fidanı toprak ile buluştursunlar. Bunun için ise en yakın çevre ve orman müdürlüklerine müracaatla cüzi bir rakam ile bu fidanları temin edebilirler ya da TEMA vakfı ile irtibata geçip dikimini sağlayabilirler. Gelin bu yıl tüketmeyelim. Aksine üretelim ve sevgimizi doğa ile paylaşalım" dedi.

 

Arşiv

Etiketler