Bu yıl 57.'si düzenlenen ve 20-26 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen Cannes Lions uluslar arası Reklam Festivali'nde Milliyet stant kurarak, festival süresi boyunca özel bir dergi dağıtarak İstanbul'u tanıttı. Bunun dışında festival süresi boyunca her gün on bin adet basılarak, İstanbul'daki oteller dahil çeşitli noktalara da dağıtıldı. Lions Daily News adıyla çıkarılan dergide Milliyet'in yazarlarından Fatoş Karahasa'ın İstanbul için yazdığı bir makalesi de yer aldı.

İlgili makale yazısında Karahasan, 2010 yılında İstanbul'un Avrupa Kültür Başkenti olduğunun altını çizdi. Dergi festival'in son gününde, en çok katılımın olduğu Film, Titanyum&Entegre, Film Craft, Aslanlar ödül töreni esnasında dağıtıldı.

Makalede İstanbul kentinin reklamın yaratıcıları için, ilham verici özelliklerini belirten Karahasan, uluslar arası ajansların uzun seneler boyunca İstanbul'da çalıştıklarını belirtmiş. Ayrıca, Milliyet Gazetesi'nin 2002'den bu yana bu festivalin Türkiye temsilciliğini yaptığını, bu sene festivale Türkiye'den rekor sayıda iş gönderildiğini de yazmış.

Festivalde Türkiye'nin reklam ajansları 420 işle katılmış, 41 finalist sertifikası ve bir altın Aslan kazandı.  

Arşiv

Etiketler