58. Cannes Lions Uluslararası Reklamcılık Festivali'nin final gecesinde Film Caraft, Yaratıcı Etkililik, Titanyum ve Bütünleşik Lions Ödülleri sahiplerini buldu. 3310 işin başvurduğu film kategorisinin Grand Prix'i, Wieden+Kennedy Amsterdam tarafından hazırlanan Nike “Write The Future” adlı çalışmanın oldu. Kategoride 14 iş altın, 30 iş gümüş ve 57 iş bronz ödül kazandı.

1322 işin başvurduğu Film Craft kategorisinin Grand Prix'i Drago5 New York tarafından Puma için hazırlanan “After Hours Athlete” çalışmasına gitti. Velocity Films Yinetmeni Keith Rose başlanlığındaki jüri, kısa listede yer alan 116 işin 12'sini altın, 17'sini gümüş ve 24'ünü de bronz ile ödüllendirdi.

Gecede, festival tarihinde ilk kez Türkiye'den bir ajans da, Cannes Lions'un geleneksel olarak en önemli kategorisi kabul edilen Film'de ödül kazandı. Tivibu için hazırlanan “Lethal Weapon 3” ve “Gladiator” filmleriyle kısa listeye kalan TBWA\\Istanbul gecede Bronz Aslan'ın sahibi oldu.

Titanyum ve Bütünleşik Lions kategorisinin jüri başkanı DDB Yönetim Kurulu Başkanı Bob Scarpelli üstlendi. 480 başvuru arasından kısa listeye kalan 32 işin 3'ü altın, 6'sı gümüş ve 3'ü de bronz ödül kazandı. Titanyum Grand Prix ödülünün hiçbir çalışmaya verilmediği kategoride, Bütünleşik Grand Prix ödülü Droga5 New York tarafından Bing/Jay-Z için hazırlanan Decode Jay-Z with Bing adlı çalışmanın oldu. Aynı zamanda Grand Prix for Goog ödülünün de vermekten sorumlu jüri, bu ödülü Leo Burnett Melbourne tarafından hazırlanan Scope “See the Person” çalışmasına verdi.

Bu yıl ilk defa verilen ve jüri başkanlığını TBWA\\Worldwide Yönetim Kurulu Başkanı Jean-Marie Dru'nun üstlendiği Kreatif Etkililik kategorisine başvuran 142 işten 10'u kısa listeye kaldı. Büyük ödülün Abbott Mead Vickers BBDO London'un hazırladığı Pepsi “Sandwich” reklamına verildiği kategoride, 6 iş ödüllendirildi.

Arşiv

Etiketler