Bu yıl 57. Yapılacak olan Uluslar arası Cannes Lions Reklam Festivali, yılın reklam verenini açıkladı. Unilever olarak açıklanan yılın reklam vereni adına, yakın zamanda Global CMO göreviyle atanan Keith Weed'ın kabul edilmesi bekleniyor. Firmanın mal portföyü arasında, Lipton, Dove, Omo, Hellmann's, Axe/Lynx, Wall's ice cream, Surf ve Cif, Flora/Becel, Knorr, Vaseline, gibi dünyaca kullanılan markalar bulunuyor. Ödülü 26 Haziran Cumartesi Unilever CMO'su Keith Wedd'e verilmesi beklenmektedir.
Yaratıcı pazarlama faaliyetleri yapan firmaları teşvik etmek amacıyla verilen bu ödül önemli olmakta. Geçen sene aynı ödül Volkswagen firmasına sunulmuştu. Bir önce ki sene ise Procter & Gamble, yani hızlı tüketim malları piyasasının, büyük oyuncusunun reklam faaliyetleri, bu ödüle layık görülmüştü. Busene düzenlenen bu Reklam Festivaline çok yüksek düzeyde katılım oldu. Burada yapılan açıklamada, Cannes'a 90 ülke ve 24242 başvuru yapılmış. Bu festivale katılan işler anlamında, bu sayı Cannes reklam festivalinin'ın tarihi boyunca elde ettiği en yüksek sayı olmuştur. geçen sene bu sayı, 86 ülkeden, 22656 başvuruydu.
Reklam Festivaline Türkiye'den katılım da çok yüksek oldu. Bu yıl toplam 420 iş katıldı. Geçen yıl ise Türkiye'den 253 iş katılmıştı. İş kategorileri bağlamında Türkiye'den Cannes'a katılanlar sıralanırsa aşağıdaki gibidir; Basın- 146, Film- 21, Açıkhava -132, Radyo- 34, Siber- 22, Doğrudan Pazarlama -16, Medya- 22, Promo -16, Dizayn -4, PR- 3, Film Craft- 4. Titanyum kategorisinde ise katılan iş olmadı.
Cannes'a katılım yapan işler kapsamındaki ilk beş ülke ise; Amerika 3370- Brezilya 2115-Almanya 1891-İngiltere 1680-Hindistan 1076