İngiltere'nin başkenti Londra'da ilginç bir reklam olayına imza atıldı. Plan UK adlı hayır kuruluşu Londra'nın işlek caddelerinden Oxford'daki bir otobüs durağına akıllı ekran yerleştirdi. Bu ekran kendisine bakanın cinsiyetini yüz hatlarında ölçüm yaparak tayin ediyor. Kadınsa reklamı gösteriyor, erkek ise hayır kuruluşunun web sayfasına yönlendiriyor.

Hedef kitle olarak sadece kadınları seçen reklamda dünya üzerinde yoksulluk ve ayrımcılıkla karşı karşıya bulunan, yaşamlarına nasıl yön verecekleri konusunda karar hakkı bulunmayan az gelişmiş ülkelerdeki kadın ve genç kızların durumuna dikkat çekiliyor. Toplam 40 saniye olan reklamda kendi hayatlarını anlatan 13 yaşındaki İngiliz, Mali'li ve Tayland'lı üç kız konu ediliyor. Cinsiyet ayrımcılığının farkına varılması için hayır kurumu, reklamı erkekler göstermeme kararı almış. Bu reklam sistemiyle 4 ayda 250 bin sterlin (700 bin TL) toplamayı hedefleyen Kuruluş, reklamın hazırlanması için ise 30 bin sterlin yani yaklaşık 83 bin 500 TL harcadı.

Arşiv

Etiketler