Bankalararası Kart Merkezi (BKM) “Nakitsiz Türkiye” hedefi doğrultusunda, alışverişlerde nakit yerine banka kartı kullanılmasını yaygınlaştırmak üzere 2023 yılına kadar 12 yıl sürecek olan Türkiye'nin en uzun soluklu kampanyasını başlattı. Kampanya sembolü olarak Osmanlıca'da ‘nakit' anlamına da gelen ‘keklik' figürü seçildi.

Dijital platformlar, sosyal ağlar ve internet başta olmak üzere birçok mecrada yürütülecek olan kampanya ile banka kartı kullanmanın nakit kullanma ve taşımanın getirdiği çalınma ve kaybolma risklerine kaşı avantajlı olduğu vurgulanıyor. BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, kartla yapılan alışverişlerin her yıl arttığını, nakitsiz ve kayıtlı ekonomiye giden süreçte yürütülen çalışmaların da hızlandığını söyledi.

“Bay Bay Nakit” sloganıyla reklamları başlayan kampanya UltraRPM tarafından yürütülüyor. UltraRPM yöneticisi Faruk Kaptan, ‘keklik' karakterini huysuz, başına buyruk ve geçimsiz ‘nakit' olarak tarif etti. ‘Keklik' yani ‘Nakit' banka kartının giderek daha fazla kullanılmasından duyduğu rahatsızlığı belli edecek ve her fırsatta banka kartını kullanan kişilere tuzaklar kuracak.

Faruk Kaptan Milliyet'te yer alan haberde, kampanyanın merkezinde Nakit Hikayeleri için hazırlanan videoların izlenebileceği www.baybaynakit.com adlı özel bir web sitesi olacağını, kullanıcıların Baybay Nakit Facebook ve Twitter sayfalarından “Nakde Veda” hareketini takip edebileceklerini ve interaktif kampanyaya katılabileceklerini belirtti.

Arşiv

Etiketler