Başta uydudan yayın yapan televizyonlar olmak üzere, internet reklamları da yapılan bitkisel ürünlerin üretim ve ithalat izinlerin olmadığı ortaya çıktı. Bitkisel ilaç adıyla reklamı yapılan bu ürünler, kilo verdirme ya da kilo aldırma, boy uzatma, cinsel performans arttırma, iyileştirme, sigara bıraktırma gibi vaatlerle tüketicilerin karşısına çıkıyorlar. Ancak Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı İzmir Sivil Toplum Örgütleri Platformu'na (İSTÖP) göndermiş olduğu yazıda bu ürünlere üretim ta da ithalat izni verilmediğini açıkladı. Bakanlık yazıyı İSTÖP Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aydoğan'ın bu ürünlerin kanuna uygun olup olmadığıyla ilgili bilgi alma talebine karşılık olarak gönderdi. Koruma ve Kontrol Genel Müdürü Doç. Dr. Muzaffer Aydemir konuyla ilgili olarak söz konusu ürünlerin hiçbirine ithalat ve üretim izni verilmediğini ve bu gibi takviye edici ürünlerin izin, kontrol ve tescil işlemlerinin kendileri tarafından yapıldığını belirtti.
Genel Müdür Aydemir, “bitkisel ilaç” adıyla piyasaya sürülen bu ürünlerin farklı şekillerde satışa sunulduğunu, farklı firmalara ait olan izin belgelerinin bu ürünlere aitmiş gibi gösterildiğini ve yalan beyanla üretim ve satış yapıldığını açıkladı. Ürünlere dair yapılan reklam ve tanıtımların da mevzuata uygun olmadığının altını çizen Aydemir, bakanlığın takviye edici gıda olarak adlandırılan ürünlere verilen izinlerin taahhüt dışında etiket, ambalaj ve reklamlar yoluyla satışa sunulduğunu belirtti.
Muzaffer Aydemir tüketicilerden televizyon reklam kuşakları dışında, tanıtıcı videolarla da sunulan bu ürünleri kullanmamalarını istedi. Ayrıca söz konusu tanıtım ve reklamları başta Sanayi ve Ticaret Bakanlığı olmak üzere Radyo ve Televizyon Üst Kurulu ve Reklam Özdenetim Kurulu'na da kanuni işlemlerin uygulanması için başvurduklarını belirten Aydemir, Bakanlık tarafından ithalat ve üretim izni verilen ürünlere www.kkgm.gov.tr adresinden ulaşılabileceğini de hatırlattı.
İSTÖP Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aydoğan, durumun toplum tarfından kabul edilemez olduğunu belirtti ve Cumhuriyet Savcılarını göreve çağırdı. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın yanı sıra, RTÜK'ün de görevini yerine getirmesi gerektiğini söyleyen Aydoğan, yasal boşluk varsa bunların da düzeltilmesini talep etti. İnternet, yazılı basın ya da televizyon reklamı yapan bu ürünlerin içinde nitelikli ürünler de olabileceğini söyleyen Aydoğan, tıp fakülteleri ve üniversitelerde fitoterapi dalı açılması gerektiği düşüncesini de dile getirdi.
Söz konusu ürünler, tamamen bitkisel içerik, bitkisel ağrı giderici, boy uzatıcı, bölgesel kilo verdirici gibi çok farklı vaatlerle tüketicilerin karşısına özellikle uydu yayını yapan televizyon reklamlarıyla çıkıyorlar. İnternet de bu ürünlerin reklam platformu olarak sık kullandıkları mecralardan birisi.