Bugün pazarlama ve reklam onlarca mecradan onlarca tanıtım yapmaktadır. Bunların çoğu, ürün ve hizmetleri tanıtmakta, yeni üretimlerini, kalıplarını, düşüncelerini de tüketicilerin beğenilerine sunulmaktadır. Eskiden olduğu gibi, bugün de pazarlamanın nihai hedefi değişmemiştir. Ama eskiden tüketici yönlü olmayan üretim biçimleri ve teknikler, bugün ana düşünce haline gelmiştir. Ürün ve hizmetler, tüketicilerin isteklerine, beğenilerine hitap edecek şekilde üretilmekte ve bu şekilde önlerine sunulmaktadır. Ama burada önemli olan durum şudur; herkesin kullandığı markalar, beğendiği ürün ve hizmetler, yaşamının bir parçası haline getirdiği şeyler bulunmaktadır. Günümüzde markalar, tanıtım yaparken, sürekli değişimden bahsetmekte, bu nokta üzerine vurgu yapmaktadır. Çünkü firmaların başka seçenekleri kalmamıştır. İnsanların kullandıklarını, beğendiklerini, istediklerini değiştirmelerini sağlamak zorundadır. Eğer tüketicileri değişime ikna edemezse, eski markalar konumlarını koruyacak, kendileri de aynı noktalarda duracaktır. Tüketicileri değişime ikna etmenin birbirinden farklı yollarını arayan pazarlama ve reklam, bu noktada sürekli çözümler üretmektedir. Bugün ürün ve hizmetlerin faydaları önemli olmaktadır. Faydayı kullanabilmek için ise, alışkanlıkların değiştirilmesi gerekmektedir. Bunu şu örnekle somut hale getirebiliriz. Çocuklar, ellerini sık sık yıkamayı sevmezler. Ama köpüklü olan ürünleri, köpüklerle oynamayı severler. Çocuklara yönelik tanıtım tasarımlarında, bu öğe üzerine durulsa, ellerini sık sık yıkmayı sevdirip, daha sonra, bunun bir alışkanlık haline gelmesini sağlamaları, sabun firmalarının satışlarını arttıran bir etken olarak görülecektir. Yani insanların alışkanlıklarını değiştirebilmek için, hem insanların sevdiği, yapmaktan hoşlanabilecekleri unsurları bulmak, hem de ürünlerin bu anlamda ki faydalarına vurgu yapmak değişimi beraberinde getirebilir. Buna yönelik Eczacıbaşı markası, köpük sabunu üretmiş ve buna yönelik çocukları etkileyecek, ellerini sık sık yıkamayı alışkanlık haline getirmelerini sağlayacak tasarımlarla tüketicilerinin karşısına çıkmayı planlıyor. Diğer firmalar da ürün ve hizmetleri için buna benzer düşünce sistemini kurarlarsa pazarlama ve reklam çalışmaları daha başarılı olacaktır. İşte bu tip yollar, insanların eski alışkanlıklarını bırakıp, yeni ürünleri, yeni markaları denemelerini sağlayabilir. Bu örnek diğer tüm üretimler için geçerli olabilir. Sorun, sadece, üretilmiş ürün ve hizmetlerin en önemli faydalarından birini öne çıkarmaktır. Tüketicilerin yaşamlarına alabilecekleri yolları göstererek, bu yolların, onların yaşam standartlarını yükseltebileceğini, daha iyi koşullarda yaşamalarını sağlayabileceğini kanıtlayarak anlatmak. Bu tip reklam ve pazarlama yöntemleri, yine pek çok unsur ile ilişkilendirilerek verilebilir. Önemli olan, reklam mesajlarının doğru olmasıdır. İnsanların yaşamlarına yeni girecek olan alışkanlığın, eskisinden daha iyi olduğunu onlara göstermek, onları bu anlamda ikna etmek, başarılı pazarlamanın yöntemlerinden birini oluşturabilir.

Arşiv

Etiketler