Kış mevsiminin kendini iyiden iyiye hissettirmeye başladığı şu günlerde, çantaların ve ceplerin vazgeçilmezlerinden biri olan kağıt mendil… Havalar iyice soğudu ve artan soğuk algınlığına karşı en hızlı yardımcımız olan kağıt mendil... Kolay kullanımı ve hijyenik oluşu sebebiyle, özellikle kış aylarında tüketimi daha fazla olan kağıt mendil… - Kağıt mendil ??? - Kısaca Selpak… Pek çok defa, bir paket mendil almak için yaklaştığım büfede başıma gelmiştir. Büfedeki bay ya da bayana, birkaç defa aynı cümleyi kurduktan sonra, “Bir selpak alabilir miyim?” dediğimde, “Öyle desene o zaman, kağıt mendil de neyin nesi…” bakışlarına beni pek çok kez maruz bırakan bir markadır Selpak. Bu durum o satıcıların cehaletinden değil, Selpak markasının bir ürünü de temsil edecek kadar kabul görmesinden kaynaklanır. Selpak’ın başarısı sadece Türkiye’yi temizlik kağıdı ile tanıştıran marka olmasına bağlı değildir. Rakiplerine göre açık bir üstünlüğü olmasına rağmen Selpak pazarlama stratejilerini ve ürünlerini sürekli yenilemeyi ihmal etmedi. Yıllar içerisinde, Selpak markası taşıyan kağıt bez, kağıt havlu, peçete, tuvalet kağıdı ve kutu mendiller de raflarda yerini aldı. Selpak son olarak geliştirdiği çiçek kokulu, losyonlu, mentollü ve pamuk katkılı klasik olmak üzere dört farklı özelliğe sahip mendillerini tüketicilerine sundu. “Yeni Nesil Selpak Mendil” ailesi sloganı ile pazara giren bu ürünler, alanında ilk ve tek olarak nitelendiriliyor. Çekilen reklam filmlerinde de ürünlerin farklılığını vurgulayan Selpak markası daha uzun yıllar özellikle kağıt mendile adını vermeye devam edecek gibi görünüyor. Piyasaya yeni çıkan bir ürünün markasının ürüne ismini vermesi olarak tanımlanan bu durum, sadece Selpak’a özgü değil elbette. Margarinin Sana, deterjanın Alo ya da Omo, krem temizleyicilerin Cif ve hijyenik pedlerin Orkid olarak adlandırılması da bu durumun güzel örnekleridir. Ancak en başta da belirttiğimiz gibi marka pazarlama stratejilerini sadece bu avantaja dayanarak kurmadı. Selüloz ve pak kelimelerinin birleşiminden oluşan Selpak markası, yıllar içerisinde gerek ürünlerinde, gerekse pazarlama faaliyetlerinde pek çok yenilik yaptı. Kutu mendillerin ambalaj tasarımlarında ünlü isimler ile çalışılması, yine Fikret Mualla, Burhan Doğançay gibi ünlü sanatçıların eserlerinin kutu mendillere uyarlanmasını markanın başarılı çalışmalarına örnek gösterebiliriz.

Arşiv

Etiketler