Şimdiye kadar sosyal medyayı online pazarlama stratejinize dahil etmemişseniz, hata yapıyorsunuz. Facebook, Twitter ve LinkedIn gibi platformlarda bulunmanız ürünlerinize, müşteri hizmetlerinize ve nihayetinde de markanıza değer katabilir.

Ancak bir hesap açıp haberler yayınlamak yeterli değildir. Yeni müşteri çekmek, onları devamlı müşteri haline getirmek ve ayrıca güçlü bir online marka yaratmak için sosyal medyada aktif olmanız gerekir. Firmalar, müşteriler için değeri olan bilgiler paylaşmalı ve takipçileriyle iletişim içinde olmalıdır.

Markanızı internet üzerinde büyütmek için sosyal medyada aşağıdaki 4 maddeyi uygulamayı deneyebilirsiniz:

1. Takipçilerinizle İrtibat Halinde Olun ve Müşteri Hizmetleri Sunun:

Sosyal medya söz konusu olduğunda, müşterileriniz nerede olurlarsa olsunlar markanızla irtibat halindedir. Bu fırsatı sizin hakkınızda ve size ne söylediklerini dinleyerek değerlendirin ve mümkün olan en iyi müşteri hizmetlerini sunun.

Bu neden önemlidir? Müşterilerinizin sorularına cevap vermek ve sosyal medya üzerinde sorunlarını çözmek, bütün takipçilerinize firmanızın müşterilerini ve dolayısıyla potansiyel müşterilerini önemsediğini gösterecektir.

Hootsuite ve Tweedeck gibi araçlar, sosyal medyada markanız (veya firmanız) hakkında ne söylendiğini görüntüleme konusunda size yardımcı olabilir. Unutmayın ki, cevap verme sıklığını en başta kendinizin belirlemesi gerekir. Müşterilerinize çok sık geri dönüş yaparsanız, herkes sizden her konuda cevap bekleyecektir. Ara ara geri dönüş yapmayı seçerseniz, takipçileriniz sizinle çok sık irtibata geçmemeyi tercih edebilir.

2. Başkalarının Fikrini Alın

Sosyal medya çift yönlü bir yoldur. Nasıl ki müşterileriniz sizi takip edebiliyor, sizinle irtibat kurabiliyorsa, siz de aynı şeyleri firma olarak yapabilir ve sosyal medyayı bir pazarlama araştırma aracı olarak kullanabilirsiniz.

Diyelim ki, yeni bir ürün piyasaya süreceksiniz. Takipçilerinize va hayranlarınıza, yeni ürününüzün rengi veya özellikleri gibi detaylar hakkındaki fikirlerini sorabilirsiniz. Bu şekilde hem bedavadan değerli ve gerçek bir pazarlama araştırması yapmış olur hem de tüketiciyi verdiğiniz kararlara ortak etmiş olursunuz. Müşterilere fikrini sormak onlara önemli olduklarını hissetirecektir ve eğer fikirlerini ürün üzerinde görebilirlerse, hem markanız hem de ürününüz çok tutulacaktır.

3- Rekabet Ettiğiniz Firmaları Takip Edin

Eskiler ne der bilirsiniz: Dostlarınla yakın ol, ama düşmanlarınla daha yakın ol.

Rekabet ettiğiniz firmaların veya sektörünüzdeki diğer firmaların ne yaptığını takip edin. Sosyal medya hesaplarına bakarak firmalar ve neyi iyi, kötü veya farklı yaptıkları hakkında çok şey öğrenebilirsiniz. Başka firmaların hesaplarına bakarak, açtıkları yarışmalar, verdikleri hediyeler veya en çok cevap verilen içerik formatı hakkında fikir edinebilir ve kendi stratejinizde benzer şeyler kullanmaya karar verebilirsiniz.

4. Kendinizi Uzman Olarak Lanse Edin

Siz bildiklerinizi paylaşana kadar, hiç kimse ne bildiğinizi bilemez. Öneriler ve püf noktaları gibi bilgiler paylaşarak ve sektörünüzle ilgili soruları cevaplayarak kendinizi değerli bir kaynak konumuna getirebilirsiniz.

Günlük bazda sorulara cevap verdiğiniz, alanınız hakkında çeşitli ince noktaları paylaştığınız ve sektördeki gelişmeler üzerine bakış açınızı yansıttığınız bir içerik paylaşma stratejisi geliştirin. Twitter ve Reddit gibi siteler üzerinden Soru-Cevap seansları düzenlemeyi de düşünebilirsiniz. Takipçilerinize bu tür seansların ne zaman gerçekleşeceği konusunda bilgi verebilir ve tartışmak istediğiniz konuyu da belirtebilirsiniz. Takipçilerinize, imkan ve bilginiz dahilinde her türlü soruya cevap vermeye çalışacağınızı söyleyebilirsiniz.

 

 

Arşiv

Etiketler