İngiltere Reklam Standartları Otoritesi (Advertising Standards Authority, ASA), bir güzellik ve moda blog yazarının şikayeti üzerine Procter & Gamble'a ait YouTube kanalı Beauty Recommended'ı, ticari amaçla içerik sağlanan bir kanal olduğunu net belirtmediği gerekçesiyle uyardı.
Şikayet edilen videoda P&G'ye ait Max Factor ürünlerinin yanı sıra başka markalara ait ürünler de kullanılıyormuş. Videonun başında "Beauty Recommended sponsorluğunda, Procter & Gamble tarafından sunulmaktadır" yazısı belirmesine rağmen, bu uyarıdan YouTube kanalının P&G tarafından yönetildiğinin çıkarılamayacağını ve video veya kanal başlığında içeriğin doğal reklam amaçlı yayınlandığı konusunda izleyicilere bilgi verilmediğini ifade eden ASA, P&G'yi uyararak içeriğin pazarlama amaçlı sağlandığına dair daha net uyarılar ve bilgi metinleri konmasını talep etti.
Geçtiğimiz Kasım ayında ASA, Oreo'nun YouTube için birkaç ünlü vlogger'la hazırladığı doğal video reklamını da benzer bir gerekçeyle yasaklamıştı. Burada da BBC'de çalışan bir gazeteci, içeriğin reklam olup olmadığının anlaşılmadığı şikayetiyle ASA'ya başvurmuştu. Yasaklama kararında, içerikler vlogger'ların kendi hazırladığı içerik tarzlarına çok benzediği için, içeriği Oreo'nun mu hazırlattığı yoksa vlogger'ların kendilerinin mi hazırladığının belli olmadığı ifade edilmişti. Videoların sonunda çıkan "Bu videoların hazırlanmasında emeği geçen Oreo'ya teşekkür ederiz" yazısı da yetersiz bulunmuştu.
"Doğal reklam şöyle şahane, böyle reklam sektörünün kurtuluşu, hiç de kesintiye uğratıcı değil" deniyor; ama içeriğin reklam olduğuna dair uyarılar yeterli derecede konmazsa işte ortaya böyle şaibeli durumlar çıkıyor. Doğal reklam yapmayı düşünüyorsak, bu konuya dikkat etmemiz gerekiyor.