Tasarım, kelime yapısı itibariyle zaten, belirli bir plan, proje doğrultusunda bir konuyu kurgulamak anlamında kullanılmaktadır. Billboardlar ise, günümüzde firmaların en çok tercih ettiği tanıtımmecralarından biri olarak kullanılmaktadır. Hem şehir merkezlerinde hem de il sınırlarında, birbirinden farklı ebatlarda kullanılmaktadır. Şehir merkezinde kullanılan billboardlar, şehir merkezinin estetik görüntüsünü bozmayacakları standartlara kavuşturularak kullanılmaktadır. Örneğin; ebatları ve nerelere konulabileceği belirlenmişlerdir. Billboard araçları, baskılı tasarım türünü içermektedir. Bu alanlara uygun olarak yapılan tasarım, dış koşullara dayanıklı malzemeler üzerine basılmakta ve uygulanmaktadır. Çünkü billboard araçlarının hepsi, dış koşullara dayanıklı araçlardan oluşmamaktadır. Kimi billboardlarda reklam tasarımları, dış koşulların etkisiyle yırtılmakta veya renkleri solmaktadır. Bazılarının ise, dış koşullara dayanıklı araç tasarımı bulunmaktadır. Bunlarda genellikle arka ve ön tarafı camlı olmakta ve tasarımı dış koşullardan korumaktadır. Billboardlarda reklama ilişkin tasarım, firmalar tarafından istenilmekte ve bunlar ajanslar tarafından tasarlanmaktadır.
Billboardlarda reklam tasarımı çok önemli olmaktadır. Billboardların şehir merkezlerinde kullanılması dolayısıyla, yoldan geçen yayaların veya araç içerisinde bulunanların, kısa sürelerde görebildikleri tasarımlar olmaktadırlar. Dolayısıyla, bu araçlara yapılması gereken, tasarım biçiminin çarpıcı olması gerekmektedir. Çarpıcılık dışında, billboardlardaki reklam mesajlarının, bakanların geçtikleri süre içerisinde kendini ifade etmesi ve dikkat çekmesi gerekmektedir. Böyle bir tanıtımın tasarlanması ise, mesajı ifade eden, tek bir görüntünün, kısa cümlelerden oluşan sloganların ve belirgin bir biçimde kullanılan marka ismi ve logosunun kullanılmasıyla mümkün olabilmektedir. Billboardlarda kullanılan tek görüntü; anlatılması istenilen mesajı verebilen bir fotoğraf, bir resim, çizim, karakter ifadesi v.s. olabilmektedir. Billboardlarda reklam sloganlarının ise, kısa, anlaşılır, tam olarak anlatılması istenilen düşünceyi verebilen, belirli bir uzaklıktan, bütün bunların görülebildiği özelliklere sahip olması gerekmektedir. Kimi zaman etkili fotoğraf, firmaların daha önceki tasarımlarında yaptıkları ürün veya hizmet çekimleri arasından çıkabilmektedir. Veya başka yerlerden konuyu ifade eden bir fotoğraf temin edilerek te bulunabilmektedir.
Kullanılacak bir fotoğrafın bulunamaması halinde, tasarımcının yaratıcılığını kullanarak yapabileceği kreatif bir çizim de olabilmektedir. Billboard tasarımı, kullanılacak bütün bilgilerin, belirli bir düzen içerisinde, bir bütünlük oluşturabileceği, insanların gözünü rahatsız etmeyen, karmaşık olmayan, estetik çarpıcılığı olan bir şekilde olması gerekmektedir. Tasarım, uygulandığı billboard üzerindeyken, diğer billboard tasarımlarından ayırt edilebilir şekilde olmalı, yani, farklı, etkileyici, sade, insanların bakmaktan hoşnut olabilecekleri şekilde tasarlanmalı ve mesajlarını tam olarak, etkileyici ve kısa cümlelerle ifade etmelidir.