Metro istasyonlarında bulunan turnikeler reklam amacıyla firmalar tarafından kullanılmaya başlanıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesiyle anlaşma yapan Turknikte Medya, bu aydan başlayarak, bütün noktalarda bulunan turnikelere giydirme yaparak reklam mecrası olarak kullanacak.
Firmanın Genel Koordinatörü Şevket Gasgar, reklamı veren firmanın bu reklam mecrası vesilesiyle kaç tüketiciye ulaştığını net şekilde öğrenebileceğini ifade etti. Gasgar, turniklerden günde kaç kişinin geçtiği bilinebilmektedir. Bu sayede, marka bir gün içinde kaç kişinin reklamı gördüğünü öğrenebilecek.
Turnikelerde kullanılan ilk reklam Panda Dondurma markası oldu. İlk etapta tramvay, teleferik, metro ile başlatılan bu yeni mecra, metrobüslerle devam ettirilecek. Bu kadar zamandır, turnikelerden geçen insanların, onların cıvıl cıvıl renklerle donandığını görünce şaşırdıklarını, bu durumun ise yeni kreatif reklam tasarımlarının önünü açan bir durum olduğunu, ajansların yapıcı tasarım biçimlerini yapmalarını sağlayacağını gösteriyor dedi. İstanbul'da bir günde bir milyon 350 bin şahıs tramvay ve metroları kullanmakta.