Billboardlarda tasarım çok dikkat çekmektedir. Firmalar, hangi mecrayı kullanırlarsa kullansınlar, kampanyalarında mutlaka billboard reklamlarını kullanmaktadırlar. Bu hem uygulanan diğer mecraları destekleyici nitelikte olmakta hem de diğer mecralarda uygulanan tanıtımın unutulmamasını sağlayan pekiştireç olmaktadır. Firmalar, tanıtım filmleri bile tasarlamış olsalar,filmlerin en etkileyici karesini billboardlara uygulamaktadır. Açık havada kullanılan billboard'lar, belki de tanıtım filmlerinden daha etkili olabilmektedir. Çünkü billboard reklamları, tüketicilerle doğrudan ve etkili bir şekilde iletişim kurmaktadır. Yapısı gereği billboardun tasarımları, tek bir görüntüden oluşturulmakta ve firmaların en etkili tek bir sloganını kullanmaktadır. Billboardların sade tasarımları, çarpıcı görüntüleri, insanları etkilemekte ve çalışmanın bilinmesini sağlamaktadır. Ajanslar bazen, tasarlanan filmin bölümlerini bile, en etkileyici veya en çok tutulan karelerini teker teker billboard tanıtımına çevirmekte ve şehrin farklı yerlerinde olan billboardlara uygulanmasını sağlamaktadır.
Tabi bu söylediğimiz, bütün billboard tasarımları için geçerli değildir. Bazı billboard reklamları, olması gerektiğinin aksine, karmakarışık, sloganların ve firma bilgilerinin birbirine girdiği, vasat görüntülerin kullanımıyla, kötü görüntülerin ortaya çıkmasına neden olabilmektedirler. Hatta bu tip kullanımlar, olması gerektiği gibi yapılan billboardlardan, daha fazla olabilmektedir. billboardlarda tek bir görüntü, bazen çok şeyi değiştirebilmektedir. Etkili ve konusu olan tek bir fotoğraf tasarımı, bin bir zahmeti gerektiren filmlerden bile daha fazla tüketicilerin zihinlerini işgal etmekte ve doğrudan iletişim kurmaktadır. Zaten billboardların özelliği, tüketicilerle doğrudan iletişim kurması ve etkili olmasıdır. Eğer bir firmanın amaçlarına uygun, sunduğu herhangi bir düşünceyi, tüketicilerini yönelttiği herhangi bir davranışı anlatabilen bir görüntü, fotoğraf, resim, çizim bulunabiliyorsa, bunların kullanılması söz konusu iletişimi kurmakta ve tüketicilerin tüm sorularını cevaplamaktadır.
Genel anlamda, billboard reklamlarında doğrudan iletişimi fotoğraflar kurmaktadır. Fotoğraf, hem insanların güvendiği bir imaj olmakta hem de kullanılan fotoğrafın konusuna bağlı olarak, mesajlarını doğrudan iletebilmektedir. Mesajları ifade eden, konusu olan fotoğrafın yanına veya üzerine, firmaların kurumsal sloganlarını bile yazmaları gerekmeyebilmektedir. Yani bu tip bir fotoğrafın bulunması veya çekilmesi halinde, onu destekleyici, konuyu pekiştiren herhangi bir bilginin olmasına bile gerek yoktur. Tek başına mesajları verebilmekte ve insanların, verilen mesajları kabul etmelerini sağlamaktadır. Ayrıca bu tip bir billboard tasarımı, insanların gözüne de, her türlü estetik anlayışa da uygun düşmektedir. Zaten bu tip billboard tasarımları olduğunda, hemen insanların dikkatini çekmekte ve medyanın bile bunu haber yapması mümkün olabilmektedir. Üstelik böylesi doğrudan iletişim kurabilen, mesajlarını tek bir kare ile iletebilen billboard reklamları, dünyanın neresinde kullanılırsa kullanılsın dikkat çekmekte gecikmemektedir. Burada, firmanın ne kadar büyük bir Pazar payına sahip olduğuna bakmaksızın, kendini göstermektedir.