Billboard'un, Türkçe karşılığı ilan tahtasıdır. Sektörün açık hava araçlarında kullandığı, dijital veya ofset baskılı, görsel-algısal tanıtımları gösterenlerdir. Reklamcılık, bilindiği gibi tüketiciye ulaşmak için pek çok yolu kullanmaktadır. Tanıtım tasarımının içeriğine bağlı, farklı mecraları kullanabilmektedirler. Öncelikle en etkin kullandığı mecralar, kitle iletişim araçları olmaktadır. Burada görsel-işitsel-algısal çalışmalar yapılmakta ve televizyon, sinema, internet gibi mecralarda yayınlanmakta ve tüketicisinin ilgisine sunulmaktadır. Bu mecralarda, film, cıngıl, spotları yayınlanmaktadır. Filmler ise, animasyon, müzik-görüntü, ses-görüntü veya karşılıklı repliklerin söylendiği kısa filmler olabilmektedirler. Bir diğer mecra, radyo olmaktadır. Radyo çalışmaları; işitsel-algısal olanları yayınlamaktadır. Burada da müzikle beraber, spotlar kullanılabilmektedir. Ama burada seslerin nitelikleri daha fazla önem taşımaktadır. Bir diğer mecra olan baskılı kitle iletişim araçlarını, görsel-algısal çalışmaları yayınlamak için kullanmaktadır. Bunlar da, gazete, dergi, gazetelerin arasında yerleştirilen insert gibi mecralar olmakta.
Bir diğer mecra ki, son zamanlarda bu sektörün kullandığı en etkin mecra olmakta ve her geçen gün, bu kullanım ve ilginin arttığı, internet platformudur. Teknolojik ürün olan internet, insanların yaşamlarının her alanını kaplamış durumdadır. Bilgiyi depolamak, ona en kısa yoldan erişimin sağlanması için üretilen bu teknolojik mecra, sektörün aradığı bütün özellikleri taşımaktadır. Aynı anda, milyonlarca kullanıcının bir noktaya erişebildiği bu alan, yoğun olarak kullanılmaktadır. Bu alanda hem kitle iletişim araçları hem de, açık hava araçları kapsamında kullanılan bütün tasarım çeşitleri ve ayrıca kendine özgü tanıtım yayınlanabilmektedir. Kendine özgü çeşitleri; banner, gömülü link, arama motoru pazarlama, e-posta ile pazarlama, PR araştırma ile pazarlama gibi türler internet üzerinden yapılabilmektedir.
Yıllardan beri, sektörün en çok kullandığı mecraları, açık hava kapsamına girenler olmuştur. Bugün de bu etkinliğini değiştirmemiş, hala devam etmektedir. Tanıtımın açık hava alanlarında kullanılması ise; bina giydirmeleri, araç giydirmeleri, duvar, durak, fuar stantları ve duvarları, tabelalar, levhalar, aynalar, dubalar, silindir kule, megalight, afiş ve posterler ve billboard reklamı olmaktadır.
Billboard reklam mecrası oldukça çok yönlü kullanılabilmektedir. Öncelikle bunların çeşitlerinden bahsetmek gerekirse; pek çok çeşit, açık hava araçlarına uygulanabilmektedir. Billboard, mini board, sokak board olabilmektedir. Aslında burada billboard'ların aldıkları isimlerin bir önemi olmamaktadır. Çünkü bunlar aslında, açık havada bulunan, yapısal olarak billboard'a uygun diğer araçlara da uygulanabilmektedir. Yani bir silindir kule içerisine billboard yerleştirilebilmektedir. Veya bir megalight'ın içine veya levhanın içine konabilmektedir. Aynalarda 5-6 tanesi yerleşebilmektedir. Buralara kullanılan tasarımların, afiş, poster adı altında olması tamamen tasarımın amacına göre hazırlanmış olmasından kaynaklanmaktadır.
Asıl olarak billboard reklamı, uygulama ebatlarının yerleştirileceği bölgenin veya yerin özelliklerine göre belirlenmiş, büyük ilan tahtalarıdır. Bunlar şehirlerin kalabalık bölgelerine, AVM önlerine veya çevrelerine, karayollarının uygun görülen kenarlarına, sokaklarda uygun görülen kenarlara yerleştirilen ilan tahtaları olmaktadırlar. Buralara uygun olarak yapılan çalışmalar, daha önce de belirttiğimiz gibi, görsel-algısal çalışmalardan oluşmaktadır. Ajanslar, kampanyalar kapsamında, belirledikleri ana temaya uygun olarak tasarlamaktadırlar.
Bir billboard reklamı; ürün fotoğrafları, firmaya uygun yapılan imaj çalışmaları, çapıcı veya etkileyici görüntüler, resimler, çizimler, karikatürel çalışmalar, bilgi metinleri ve nihayet sloganlar harmanlanmasından oluşmaktadır. Yalnız burada yapılan harmanlama, belirli bir düzen içerisinde yapılmaktadır. Yani, yukarıdaki malzeme veya donelerden yeni bir konsept oluşturulmakta ve bütünlük sağlanmaktadır. Daha başka bir ifadeyle eldeki doneler, öyle bir şekilde kullanılmaktadır ki, yeni bir resim, yeni bir görüntü ortaya çıkarılmaktadır. Ortaya çıkarılan bu yeni görüntü, hem istenilen mesajları iletmekte hem de etkileyici, çarpıcı olabilmektedir. Buna yönelik hemen her şey kullanılabilir, yani tasarımın etki gücünü arttırmak için, toplumda belirli bir yer edinmiş olan, sayılan sevilen bir ünlü simanın fotoğrafı, fiziksel açıdan çekici bir kadın, komik bir surat v.s.
Billboard reklam mecrası, sektör tarafından oldukça farklı alanlarda ve biçimlerde kullanılabilmektedir. Sektörün özellikleri olan yaratıcılık, farklılık, yenilik bu alanda da kullanılabilmektedir. Örneğin bir billboard tasarımını, hareket halinde olan bir tır üzerine uygulayabilmektedirler. Zaten yapı malzemesi, her türlü iklim koşullarına uygun olarak hazırlanmakta olan billboardlar, araçların duvarlarına uygun olarak monte edilmekte ve kullanılmaktadır. Veya bir bina duvarını, giydirme olarak değil de, bir billboard monte edilebilmektedir. Şehir merkezlerinde kullanılan ve bölgenin yapısına bağlı olarak ayaklı veya direkli yapılabilmektedir. Bir totem içine yerleştirilebilmektedir. Bir aynanın içerisine yerleştirilebilmektedir. Bunların gece ve gündüz görüşleri hesaplanmakta ve ışıklı veya ışıksız kullanılabilmektedir.
Sektör, billboard tasarımlarını, diğer açık hava araçlarına göre en çok ve en yaygın olarak kullanmaktadır. Geçmişte de bunlar oldukça etkin kullanılıyordu, şimdi de. Ayrıca, uygulama esnasında, tanıtımın işine yarayacak, farklı bir görüntüye neden olduğunda, o da aynı şekilde billboard olarak kullanılabilmektedir. Bir AVM'de uygulanan örnekte; köpek bitleri için, ilaç üreten bir firma, AVM'nin bütün alt tabanına iç mekan tanıtım yerleştirmiştir. Yani bir bilboard tasarımını, alt tabana uygulamıştır. Billboard üzerinde, yere uzanmış, yatan bir köpek bulunmaktadır. Firmanın bilgi metinleri ve sloganları da belirli bir düzende verilmiştir. Alışveriş için gelen insanlar, billboard'un üzerinden merkeze girmekte veya oradaki mağazaların önlerinde dolaşmaktadır. AVM'nin en üst katından aşağıya doğru bakıldığında, köpek resmi üzerinde gezinen insanlar, çok küçük yani bit gibi görünmektedir. Ajansının fotoğrafçısı, tepeden, alt tabanın fotoğrafını çekmiş ve bu fotoğrafa herhangi bir farklı tasarım yapmadan, şehrin bütün merkezlerinde billboard olarak uygulamıştır.