Billboardlar, temel olarak araç ve yayalara hitap eden reklamlar için kullanılır. Bazı reklam kanalları zamanla popülerliğini yitirse de, billboard reklamları için bu durum söz konusu değildir çünkü evinden çıkan herkes billboardları görür. Bu yüzden de bu reklamlar neredeyse her zaman işe yarar. Tüketicilerin billboardları görmesi için hiçbir şey yapmaları gerekmez ve renkli, mizahi içerikli veya çekici sloganlı bu reklamlar otobüs duraklarında, sıkışık trafikte veya ATM sırasında beklerken insanlara hitap edebilir. Her gün işe gidip geldiğimiz bir yol üzerindeki billboard reklamını hatırlama ihtimalimiz oldukça yüksektir. Belirli tarihlerdeki özel promosyonlar ve açılışlar için de billboard reklamları son derece etkilidir. Tahmin edilenin aksine, bu reklamları değiştirmek ve yenilemek öyle çok zor bir şey değildir ve dönemsel promosyonlar veya yeni ürünler için billboardlar kolayca yeniden düzenlenebilir. Billboard reklamı yaparken, her şeyden önce belirli bir amacınız ve bunu gerçekleştirmeye yönelik bir stratejiniz olmalıdır. Bu konuda reklam ajansınızla ayrıntılı olarak görüşmeniz sizin için faydalı olacaktır. Billboard'u gören insanların ne yapmasını istiyorsunuz veya bekliyorsunuz? Beklediğiniz şey olduğunda, bu taleplerle ilgilenebilecek misiniz? Billboard reklamınızın yerini belirlemek belki de en önemli konudur. Reklamınız, hizmet veya ürününüzün potansiyel müşteri kitlesinin göreceği bir yerde olmalıdır. Bir başka deyişle, billboard'unuzun yerini, reklamınızı koymayı düşündüğünüz alanda yaşayan, çalışan veya her gün o güzergahı kullanan insan grubunun niteliklerine ve sayısına göre ayarlamanız akıllıca olacaktır. Hedef kitlenizin yoğunlukta olmadığı bir yerde yaptığınız billboard reklamı, size hiçbir biçimde bir geri dönüş olmamasına sebep olabilir. Billboard reklamının nerede olacağı, içerik üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Çünkü içerik hazırlarken, tüketicilerin o reklamı ne kadar süreliğine ve ne kadar uzaklıktan göreceklerini de hesaba katmak gerekir. Mesela, şehirlerarası yol kenarındaki billboardlar, araçlarda seyahat eden tüketicilere yöneliktir. Yani, bu reklamlar birkaç saniyeliğine ve uzaktan görüleceklerdir. Dolayısıyla, bu billboardlarda net imgeler ve kalın fontlarla yazılmış kısa ifadeler kullanılmalıdır. Bununa birlikte, otobüs durakları gibi daha uzun süreli görülebilecek bir billboard reklamında interaktif özellikler, ayrıntılı bir yazı veya firmanın iletişim bilgileri yer alabilir.       "Mobil Billboard Reklamcılığı" dendiğindeyse, bir aracın arkasına eklenen mobil bir alanda yayımlanan reklamlar aklımıza gelmeli. Mobil billboardlarla, belirli bir alanda veya güzergahta bir ürünün veya hizmetin reklamını yapmak mümkündür. Bu çeşit reklamlarda aracın kullanacağı güzergah, hedef kitleye göre belirlenir. Bu tür tanıtımlarda da, tıpkı normal billboard kiralanması gibi belirli bir süre söz konusudur. Bisikletler ve insanlar da mobil billboard reklamları için araç olarak kullanılabiliyor. Ancak şunu da akılda tutmak gerekir: Küçük bir şehirde yapılacak mobil billboard reklamı ücretiyle büyük bir metropolün en lüks veya en işlek caddesinde yapılacak mobil billboard reklam fiyatları arasında ciddi farklar olacaktır.     Dijital billboardlarda, görüntü sabit kalabilir veya birkaç saniye aralıklarla değişebilir. Ayrıca, tercih edilirse, aynı alanı birden fazla firma dönüşümlü olarak kullanabilir.        

Arşiv

Etiketler