Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane Best Buy'ın Türkiye mağazalarının satın alma sürecinin, İzmir ve Ankara'da bulunan mağazaların Teknosa olarak hizmet vermeye başlamasıyla birlikte tamamlandığını açıkladı. Nane, mağazaların iki şehirdeki en büyük Teknosa mağazaları olarak, Toplam ciroya yüzde 5'lik bir katkı getireceğini belirterek, iki mağazayla birlikte Pazar liderliklerini pekiştirdiklerini ve İzmir mağazasında bulunan 47 bin kalem ürün adedini 50 bine çıkarmay hedeflediklerini belirtti.
Nane 2011 yılı için 20 bin metrekarelik mağaza açma hedefinin 4200 metrekarelik İzmir ve 3400 metrekarelik Ankara mağazalarıyla aşıldığını ve 27 bin metrekareye ulaştıklarını ifade ederek yılı 30-31 bin metrekarelik büyümeyle, mağaza açma konusunda yıl başında konulmuş olan hedefin yüzde 50 üzerine çıkarak kapatacaklarını açıkladı.
Türkiye'deki yerel oyuncuların dünya perakendecileriyle boy ölçüşebilecek noktada olduğunu söyleyen Nane, Alman Electronic Partners'ın da 5 mağazasını devraldıklarını hatırlatarak Tükiye pazarından çıkmak isteyen firmalara hazır oldukları mesajını gönderdi. Nane, yurtdışı yatırım olanakları için 38 ülkede araştırma içinde olduklarını, yıl sonuna kadar fırsat görünmüyor olsa da, 2012 yılında neler olacağını bilemediğini ifade etti.
Nane 2011 yılı için beklenen Pazar büyümesinin beyaz eşya ve küçük ev aletleri hariç yüzde 16 olduğuna işaret ederek, Teknosa'nın yüzde 20'nin üzerinde bir büyüme sağlayacağını, 2014'e kadar açılması belli olan alışveriş merkezlerinde de pozisyon alındığını, fırsatlar oldukça değerlendirileceğini vurguladı.
Cari açık sorunu ve ekonominin soğutulması yönünde alınan önlemlerin sektöre etkisini de değerlendiren Nane, elektroniğin cari açıkta en küçük kalemi oluşturan sektörlerden biri olduğunu, ithalatın bir milyar dolar gibi küçük rakamlarda olduğunu söyleyerek, en büyük sorunun cari açık ve istihdam olduğunu kaydetti. Nane, sektör olarak alınacak her türlü tedbire uymanın da boyunlarının borcu olduğunu söyledi.