Medya planlama ve satın alma bütçesinde kısıtlama yapacağını açıklayan BBC, bu kısıtlamayı: 'kalite ve yaratıcılığa odaklanırken finansal verimliliği de arttırmak' olarak tanımlıyor. BBC TV Satış ve pazarlama müdürü Peter Kirk :” Son birkaç yıl içinde dijital ve açık hava alanlarındaki hızlı yükseliş nedeniyle BBC'nin satın alma stratejilerinde değişiklikler yaşandı.
Geçen yıl BBC'nin pazarlama ve hedef kitle biriminin gerçekleştirdiği alımların yarısı dijitaldi. Bu da bize hedef kitlemizle mobil kanalları ve açık hava reklamlar yoluyla etkileşime geçme fırsatı verdi.” diyerek kurumca yaptıkları değişikliklerden bahsetti.
25 Ocak'tan itibaren, yeni reklam ajansı için görüşmeler başlayacak olan BBC, Mart 2012'de aday olan ajansları konkura davet etmeye başlayacak. Seçilen reklam ajansı BBC'nin bütün medya planlama işleriyle ilgilenecek.