Ürün, mal veya hizmet tanıtımı için planlanan kampanyanın en önemli aşaması ortamın seçilmesidir. Yapılacak doğru olmayan ortamı seçimleri mal ve hizmetin etkin tanıtılamamasına mesajın hedef kitleye ulaşmamasına sebep olur. Bu da reklam için ayrılan bütçenin, zamanın ve yapılan tanıtım faaliyetlerinin boşa gitmesine neden olur. Ortamları verilmek istenen mesajı ve tanıtımın yapılacağı hedef kitlenin buluştuğu yerdir. Ortamı seçerken firmalar tanıtım araçlarını ve hedef kitlenin sosyal ve ekonomik özelliklerini belirlemelidir. Reklamın etkinliği  ancak bu şekilde sağlanabilir. Basılı ortamlar, tanıtım mesajlarının, sloganların  hedef kitleye yazı, resim, fotoğraf, imaj, grafik ve benzeri görsel araçlarla ulaştırıldığı medyalardır. Basılı reklam araçları ile yapılan tanıtımlar kalıcıdır. Basılı ortamlarla iletilenler hedef kitleye daha kolay ulaşırlar, okuyucuya devamlı hitap edebilirler. Basılı reklam ortamlarında firmaların tanıtım faaliyetine ayırmaları gereken bütçeler daha azdır,reklamlar kesilip kolaylıkla saklanabilir böylece okuyucular tarafından tekrar incelenebilir.

Arşiv

Etiketler