Bugün global markaların CEO'larını, gazete haberlerinden, reklam kampanyalarını sürdürürlerken, bu çerçevede düzenlenen bir etkinlikteki konuşmalarından takip ediyoruz. Hemen hepsi, konuşmalarının bir bölümünde, pazarlama ve reklamda, iletişimin önemine vurgu yapmadan geçemiyorlar. İster diyalog, ister görsel, ister işitsel olsun, iletişimin, pazarlamadaki başarının temeli olduğunu söylüyorlar. Son zamanlarda, özellikle Toyota markasının adını sıkça duyuyoruz. Marka agresif kampanyalarla, tüketicilerin gündeminde yer alarak, adını unutturmuyor, sektörün lideri olduğuna yönelik vurgular yaparak iletişimini sürdürüyor. Toyota'nın yönetimini, geçtiğimiz sene devralan CEO Ali Haydar Bozkurt'ta, iletişim ve saygının önemine vurgu yapanlardan biri. Özellikle, sektörde lider olmanın koşullarına değinen Ali Haydar Bozkurt, iyi iletişim kurabilmenin yolunun, öncelikle, kişinin kendine ve yaptığı işe saygı duymasından geçtiğini ifade ediyor. Kişi kendine ve yaptığı işe saygı duyduğunda, işinin ayrıntılarına önem vereceğinden, bunu takiben karşısındakilere de saygı duyacağından söz ediyor. Tabi, liderlerin özelliklerinden bir olan bilgi sahibi olma ve bunu paylaşabilme özelliklerine de vurgu yapıyor. Markanın yeni CEO'su dinamik başladı görevine. 2008'deki kriz döneminde, bütün sektörler kötü etkilenmişti. 2009 yılında, kendilerine satış hedefi koymadan işe başlamış, hükümetin ÖTV desteği ile ellerindeki stokları tüketmişlerdi. Hükümet'ten 2010 yılı için "destek beklemeden stratejinizi oluşturun" açıklaması gelince, düşük satış hedefi koymuşlar. Markanın CEO'su o zamanlar krizin sürüyor olduğunu ve umut vaat eden hiçbir görüntünün olmadığını söylüyor. Faizlerin düşük seyretmesiyle birlikte, piyasalar iyi gitmeye başlamış, onlar da buna ek olarak, bazı önemler alıp, sistemlerini ayakta tutmayı başarmışlar. 2009 yılında, ertelenen filo satışlarının tekrar hayata geçmesiyle birlikte, marka hızla toparlanmış. Yönetimi ilk devraldıklarında, kendilerine 26.500 satış hedefi koymalarına rağmen "biz daha fazlasını satabiliriz" iddiasıyla yola çıktıklarını, 2 Aralık 2010 tarihi itibariyle, 32 bin adet satış yaptıklarını ifade eden Ali Haydar Bozkurt, bir marka, sisteminde yapılması mümkün olabilenleri tespit ederek, daha fazlasını yapabilir, hızlı geri bildirim alır, dinlerse lider olabileceğini söylüyor. CEO, saygının pazarlama stratejilerinde iletişimi güçlendirdiğini anlatmaya çalışıyor. Bunun adım adım doğru iletişime götürdüğüne vurgu yapıyor. Kişinin Kendine ve yaptığı işe saygı duyması sonucu, işiyle ilgili bilgi birikimini arttıracağını, araştırmalar yaparken ayrıntıları fark edebileceğini, bunlarla birlikte, karşısındakilere duyduğu saygının artacağını anlatıyor. Kendine,işine, karşıdakine duyulan saygı, etkin bir dinlemeyi de beraberinde getirecek çünkü. Etkin dinleme ise, var olan koşulları yani olanakları, sorunları ortaya çıkaracak, pazarlamanın hedefleri daha gerçekçi seçeneklerle yeniden oluşturulabilecekti. Bir tüketicinin veya hedef tüketici kitlesinin etkin dinlenmesi, onlara ulaşma yollarını, davranışlarını etkileyen olumlu ve olumsuz unsurları, bunların nedenlerini ve olası çözümlerini de açık edecekti. Markaların üretim ve pazarlama sistemlerinde yapılması mümkün koşullar, bütün bunlarla birlikte düşünüldüğünde, satışları arttırmanın, tüketiciyle doğru iletişim kurmanın yolları da görünür olmaya başlayacaktı. Toyota Markasının CEO'su bunlardan bahsediyor. Onun sözünü ettiği, liderlerin bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi paylaşması, hedef tüketicilerin, markanın iletişim stratejisine, üretimine, teknolojisine güven duymalarını sağlıyor. Güven ise otomatik olarak bu ölçülerde verilecek önemi de beraberinde getiriyor. işte bu noktada, istenilen satış hedeflerinin gerçekleştirilebileceğinden, marka ürünlerinin yeniden, en tepeye konumlandırılabileceğinden söz ediyor.

Arşiv

Etiketler