İlk banner reklam 1994 yılında internet kullanıcılarının karşısına çıktı. O günden bugüne de internetteki her şey gelişti ve değişti; ama bannerlar aynı kaldı. Banner reklamın dört mucidinden ikisi olan G.M. O'Connell ve Joe McCambley'ın kendi buluşları hakkında söyledikleriyse pek iç acıcı değil ve buluşlarından çok gurur duyduklarını söylemek de biraz zor.

Banner reklam mucitlerinden O'Connell, bannerların normal bilgisayar ekranlarından mobile geçmesi için "bir şaka olmalı" diyor. Banner reklamlardaki yaratıcılık düzeyinin en hafif tabiriyle "hayal kırıklığına uğratıcı" olduğunu söyleyen O'Connell, banner reklamların kötü olduğunu söylemenin kolay olduğunu, ama onların yerine neyin geçebileceğini kendisinin de bilmediğini belirtiyor. İnternette insanları takip eden hedefli reklamların da işe yarardan ziyade rahatsız edici olduğunu ifade ediyor.

McCrambley'e göre de banner reklamlar biraz tele-satış personellerine benziyor. "Altın yumurtlayan tavuğu kesen bir sektörüz. Nasıl ki bir dönem tele-satışçılar insanları telefonlarından bezdiriyordu, şimdi aynı şey içerik pazarlama için geçerli" diyor. McCrambley, çocuklarının sanki babaları suçiçeğini icat etmiş gibi hissettiklerini söylediklerini, pazarlamacıların reklam yapmak için daha akıllıca ve yaratıcı formatlar üzerine düşünmeleri gerektiğini belirtiyor. Pazarlamacıların, yayıncılar ve teknoloji firmaları gibi düşünmesi gerektiğini, tüketicilere "Size ne satabiliriz?" sorusuyla değil "Size nasıl yardımcı olabiliriz?" sorusuyla yaklaşmaları gerektiğini de ekliyor.  

Arşiv

Etiketler