Banner reklam biçimleri, internetle birlikte ortaya çıkan kavramlardan bir tanesi. İnternet ortamında ticari firmaların, şahısların yer alabilmesi için bir web sitesine sahip olmaları gerekiyordu. Bir web sitesinin ise en önemli kısmı üstte görünen ve firmanın adını, niteliğini anlatan tasarımıdır. Buna biz banner diyoruz. İlk zamanlarda sadece bu alanda kullanılıyor ve firmayı anlatan tasarım olarak görünüyordu. İnternetin gelişimiyle birlikte, reklam alanları genişlemeye başladı, bu amaçla farklı yerlerde kullanılan birbirinden farklı özelliklere sahip tasarım ürünleri kendini göstermeye başladı. Banner da onlardan birini oluşturuyor. Günümüzde bu tanıtım ürünleri, sadece web sitelerinin başında kullanılmıyorlar. Örneğin, tanıtım alanı olarak, bazı bölümlerini başka markalara kullandıran web siteleri, o markalara ait ürünleri tanıtabilmek için onların banner tasarımlarını yayınlayabiliyorlar. Ayrıca banner tasarımları eskiden olduğu gibi standart olarak tasarlanmıyorlar.
Firmanın amacına bağlı olarak, satışını yaptığı ürüne bağlı olarak, yayınlanacağı ortama bağlı olarak, animasyonlu, 3D v.b. çeşitlerde tasarlanabiliyor. Banner tanıtımları bugün pek çok sitede görünebiliyor. Özellikle de popüler olan sitelerde daha çok görünüyorlar. Son zamanlarda sosyal paylaşım siteleri, milyonları aşan kullanıcı sayısına sahip olmaya başladı. Oluşan potansiyeli fark eden reklamcılık sektörü, bu sitelerin tanıtıma ayrılan bölümlerini kullanmaya başladı. Birbirinden farklı markalara ait banner tasarımları, pano şeklinde ve billboard tarzında tasarlanmış ürün reklamları kullanıcı profillerinin sağ tarafında görünmeye başladı. Bu tip tasarımlar çok dikkatle hazırlanıyorlar. Çünkü özellikle sosyal medyada kullanıcılar, kendi profillerine, orada dönen olaylara veya konulara yoğunlaşmış oluyorlar. Böyle bir durumda sağ taraflarındaki tasarımın fark edilebilmesi gerekiyor.
İnternetin ilk ortaya çıkışındaki gibi girdiğimiz her sitenin sağından solundan açılan boğucu banner'lar, panolar, billboard benzeri tasarımlar görünmemeye başladı. Çünkü sektör, kullanıcıların bunlardan rahatsız olduğunu fark ederek, onların ilgi gösterebilecekleri biçimlerde reklamın yapılmasını sağladı. Bu durum gittikçe de daha iyiye doğru gidiyor. Günümüzde hemen her ölçekteki firma, hem kendi web sitesinde hem de reklamcılık sektörünün geliştirdiği metotlardan faydalanarak bu tip tanıtım ürünlerinin tasarlanmasını ve ilgili alanlarda yayınlanmasını sağlıyor.