Eğlendiren reklamlarda bazen mesaj yeterince amacına ulaşmaz ya da algılayıcıya direk bir mesaj verilmemişse geri dönüş riske girer. Bu tür reklamlar halkın gözünden kaçsa de reklamcılar tarafından affedilmez, yerden yere vurulur.

Son zamanlarda ekranlarda dönen AvivaSa Emeklilik ve Hayat reklamının ikinci filmi bu kez medyanın hedef tahtası oldu. Gelen eleştiriler reklamın tasarruftan çok harcamaya teşvik etmesi yönünde. Reklama baktığımızda insanların satın aldıkları ürünlerin karşısında neşeyle ellerindeki para balyalarını havaya uçurduğunu görüyoruz. Gece hayatında, alışveriş yaparken, restorantta insanlar eğlenerek paralarını savuruyor. Reklamın sonunda AvivaSa Emeklilik binasından çıkan yıllarca primlerini ödeyen emekli derin bir nefes alıyor, emekli olmanın huzurunu içine çekiyor. Buradaki ironi belki biraz ağustos böceği ile karınca hikayesindeki ‘eğlenen ve biriktiren'i anımsatarak yapılmış.   Reklamda tasarruf teşvik edilse de eğlenmek ve para harcamak öne geçerek çekici kılınmış. "Paranı saçma, AvivaSA ile biriktir" sloganı üzerinde kurgulanan film, Young & Rubicam Reklamevi tarafından hazırlamış. Kampanya televizyonların yanı sıra radyo, gazete, dergi ve internet mecralarında da yayınlanıyor.   Reklam Künyesi:   Kampanya adı: Saç Saç Reklamveren: AvivaSA Emeklilik ve Hayat Reklamveren Temsilcisi: Emre Günerman, Yüksel Şişe, Melis Topçu Reklam Ajansı: Y&R Reklamevi Yaratıcı Grup: Özlem Küçükyılmaz, Murat Lafçı Yaratıcı Yönetmen: Ozan Varışlı, Ergin Köylüceli Prodüksiyon: Ayşin Batman, Eser Fırat Müşteri Direktörü: Burcu Kurtuluş Müşteri Temsilcisi: Aygül Yazgan Prodüksiyon Şirketi: DEPOfilm Prodüktör: Ender Sevim, Faruk Özerten Yönetmen: Gönenç Uyanık Görüntü Yönetmeni: Emre Tanyıldız Post Prodüksiyon: IMAJ Müzik beste/söz yazarı: Mehmet Cem Ünal, Ses Sanayii Medya Ajansı: MediaCom

Arşiv

Etiketler