Günümüzde pazarlama iletişimi, tüketici yönlü olarak planlanmakta ve onların istek ve arzuları çerçevesinde stratejiler üretmektedir. Gerçekten de, bir firmanın kazancı, Pazar payı, iş alışverişi, işlerin gidişatı, personelin maaşları, gider ve gelirlerin hepsi tüketiciden elde edilen parayla organize edilmektedir. Durum böyle olunca, firmanın bütün iş süreçlerinin müşterinin istek ve arzularına göre oluşturulmuş olması normal gibi durmaktadır. Bir firma, kurum ve kuruluş, müşterileri elinde tutamıyorsa, onlara hitap edemiyorsa veya buna yönelik çözümler üretemiyorsa, yapılan işin doğru olup olmadığı üzerinde düşünülmelidir. Eğer müşteri, satın almıyorsa, ürünü beğenmiyorsa, halkla ilişkilerinden memnun değilse, ne o firmanın ayakta kalması mümkün olabilir, ne de çalışanların işi uzun sürebilir. Çalışanlar işten çıkarılır veya firma kapanır, bu durumların tek nedeni ise tüketicidir. Burada patron işi, üretimi beğenmiyor ve bunu istemiyor anlamına gelmektedir. İşten çıkaran da firmayı kapattıran da tüketicidir. Firmaların kuruluş amacına baktığımızda da durum bundan farklı değildir. Pazara girilecek bir kapı bulmak, tüketicinin istediği, satın alabileceği ürün veya hizmeti bulmak anlamına gelmektedir. Şu durumda, işin en başında bile firma, müşterinin isteği üzerine kurulmaktadır. Daha sonraki bütün işleyişinde, örneğin, firmanın halkla ilişkiler stratejisi, tüketiciye firmadan ve üründen bahsetmek, onları beğenmesini sağlamak, satın almasını sağlamak üzerine oluşturulmaktadır. Tüketicinin talepleri, beğenileri öğrenilmekte ve buna göre üretimin biçimi ve satılabilecek, tüketiciye sunulacak faydalar planlanmaktadır. Tüketicinin sevdiği ambalaj, renkler, dikkatini çekecek tasarımlar, ürün ve bileşenlerde onların işine yarayabilecek unsurlar, rahatça ulaşabilecekleri satış noktaları veya ürün ile hizmetin dağıtım kanalları planlanmaktadır. Satıştan sonra bile, onların firma ve uygulamalarından memnun kalarak, alımı uzun süre sürdürebilecekleri hizmetlerin verilmesi sağlanmaktadır. Bir metro şirketi, en iyi ulaşımı, en rahat araçları tüketicilerin isteklerine göre planlar. Onlar için kurulur ve onların, araçları sık sık tercih etmesi için, bütün faydalı çalışmaları yapar. Bir yağ firması, lezzet alabilecekleri, uygun fiyatla, kolay erişebilecekleri noktalardan alış veriş yapmaları için gayret eder. Ürünün diğer ürünlerden üstün bileşenlere ve kıvama ulaşması da tüketicilerin tercih etmeleri içindir. Çünkü tüketiciler, firmayı ayakta tutan, çalışanların maaşlarını ödeyen, firma sahiplerine çalıştırdıkları firmayı sağlayan kitledir. O yüzden asıl patron tüketici veya müşteridir.

Arşiv

Etiketler