Otomotiv sektörü, genç yetişkinlerle sorunlar yaşıyor. 1980- 1999 arasında doğmuş olan ve en büyük tüketici kitlesini oluşturan 18-34 yaş arası Y kuşağı, araba almak yerine sosyal hayatlarına ve teknolojiye para harcıyor.

Prophet adlı pazarlama danışmanlığı firmasının İngiltere'de 18-34 yaş arası 1000 kişi üzerinde yaptığı araştırmaya göre, İngiltere'deki Y kuşağının %67'si, ikinci el bir araç almayı ve biriktirdiği parayı elektronik alet, seyahat ve eğlence için harcamayı tercih ediyor. %65'i de yeni bir araba almak yerine en son çıkan akıllı telefonu almayı tercih ediyor.

Katılımcıların yarısı, arkadaşları arasında arabanın bir statü olarak algılanmasında bir düşüş olduğunu, %49'u da arabaların dijital olarak birbirine bağlanmasının çok önemli bir işe yaramadığını ifade ediyor. %48'i de, eğer araba alırlarsa, bunun için oto galerisine gitmeyeceklerini ve internet üzerinden alım yapacaklarını belirtiyor.

Prophet'te çalışan bir üst düzey yetkili, bu sonuçları şöyle değerlendiriyor:

* Y kuşağının hem arabalara hem de hayata bakışı önceki kuşaklardan farklı. Araba firmaları bu kuşağa cazip gelmek için yeni ve yaratıcı yollar düşünmeli. Otomotiv sektörü bunu başaramazsa, arabalar Y kuşağının yaşamında şimdikinden de az yer kaplayacak.

* Y kuşağı, gidip araba almaktansa araba paylaşım fikrine daha sıcak bakıyor. Araba havuzu (car pooling) websiteleri aracılığıyla, aynı istikamete giden insanlar yolculuklarını tek bir araçla gerçekleştiriyor.

* Dijital bağlantılı araçlar konusunda genç yetişkinler şüpheci ve temkinli. Otomotiv firmalarının, bu özelliğin faydaları konusunda ve bunun güvenliği azaltmayacağı konusunda daha net bilgi paylaşımında bulunması gerekiyor. Genç yetişkinler, araba içinde çok sayıda elektronik ekran veya verinin dikkat dağıtabileceği ve kaza ihtimalini artırabileceği görüşünde.

Araştırma, ABD ve Almanya'da da yapılmış ve benzer sonuçlar vermiş. Almanya'daki genç yetişkinlerin %65'i, ABD'deki genç yetişkinlerin de %47'si arabanın statü sembolü olarak görülme oranında azalma olduğunu ifade etmiş.  

Arşiv

Etiketler