iAds ile mobil reklam mecrasında da kendini gösteren Apple, sektörde beklenmeyen bir ilgi ve taleple karşılaşmıştı. Mobil reklam pazarında önemli faaliyetler gösteren Google bu durum karşısında zor bir duruma düşerek sektörde yenilik ve atılım anlamında bir cevap veremedi.
Apple mobil reklamlar ve iAds için hazırladığı şartnamede, reklam uygulamaları geliştirenlere ve mobil reklam ajanslarına özellikle reklam içerikleriyle ilgili bazı kısıtlamalar geldi. Daha önce Google tarafından satın alınan Admob yöneticisi bu şartnameye tepki göstererek, Admob ve Google mobil reklam çözümlerinin iPhone uygulamarı üzerinde önlenmesi ve yasaklanmasının hem reklam sektörünü, hem reklam verenleri ve hem de reklam ajanslarını büyük bir finansal sıkıntıya düşüreceğini belirtti.
Admob, mobil reklam geliştiricileri ile geçen dört sene süresince işletim sistemlerinden bağımsız olarak; iPhone, Android, Palm Pre, Blackberry, Windows vb. işletim sistemleri üzerinde mobil reklam uygulamaları geliştirdiklerini, bu konu üzerinde hassas davranıp tekelci bir faaliyet göstermediklerini vurguladı. Apple sunduğu şartnamede reklam ajanslarının ve uygulama geliştiricilerin ölçeğine pek önem vermiyor, bu kurum ve kuruluşların Google ve Admob ile olan ilişkileri gizli bir biçimde kısıtlanıp denetleniyor. iAds ile mobil reklamcılık sektöründe önemli bir yer elde eden Apple, piyasa üzerinde yaptırımlar uygulayarak kontrol etme çabasını gösteriyor. Bu gelişmeler karşısında Google resmi bir tavır göstermezken, Google tarafından piyasaya sunulacak olan gelişmeler merakla bekleniyor.
Mobil Reklam ile ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.