Apple, Quattro Wireless’i geçen yılın sonunda satın aldığından beri, Apple’ın mobil reklam sektörüne girme kararı alabileceği yönünde spekülasyon oluşturmaya başladı.
Apple’ın websitesinde önerilen son iş de onların bu mobil reklam faaliyet alanınına girme isteklerini doğrular gibi görünmektedir.
Apple Jobs sitesindeki İş tanımı şöyle ifade edilmektedir: iPhone ekibi yeni nesil mobil reklamcılığı desteklemek üzere çalışacak bir yönetici aramaktadır. Bu yönetici iPhone SDK’ya dahil olan konularla ilgili çalışan yetenekli bir araştırma geliştirme ekibinide yönetecektir. İdeal aday mühendislik yönetimi ile ilgili çerçevelerin yönetiminden de sorumlu olacaktır. Kişi zamanının çoğunu mühendislik ekibi, program yöneticileri, diğer mühendislik ekipleri ve uygulayıcılarla etkileşim içinde geçirecektir. Bize hızla değişen önceliklere sahip hareketli bir çevrede rahatlıkla çalışabilecek bir kişi gerekmektedir.”
Bu göstermektedir ki; Apple reklamları doğrudan iPhone SDK’nın içerisinde oluşturmayı planlamaktadır. Ayrıntılar mevcut olmasa da, entegrasyonun bu seviyesinin reklamlarla geliştirilmiş bir müşteri deneyimini veya belki de markalar için daha esnek, ölçülebilir reklam sistemini meydana getirmesi mümkündür.
Eğer Apple mobil reklamcılık alanına girerse, bu Apple ve Google’ın iş menfaatlerinin çakışması trendinin devam etmesi olacaktır. İki şirket, Google’ın Android mobil işletim sistemi ve sonrasında Nexus One telefonunu çıkarması ile cep telefonu sektörünün içine daha fazla girmeye başlayıncaya kadar, bu iki firma yakın iş ortakları idi. bunun önümüzdeki aylarda nasıl başarıya ulaşacağını göreceğiz.