Apple CEO'su Steve Jobs Uluslarası Apple Geliştiricileri kongresinde yaptığı açıklamada, Apple'ın Temmuz ayının başında yayına başlıyacak olan ilk iAd reklamları ile birlikte 60 milyon dolar gibi bir ciro hedeflediğini açıkladı. Diğer bir yandan J.P. Morgan Araştırma Şirketi tarafından yapılan açıklamada 2010 yılının ikinci yarısında mobil reklam gelirlerinin yaklaşık %50'sinin Apple firmasına iAd ile elde edileceğini tahmin ettiklerini duyurdu.
iAd reklamları başlangıçta sadece iPhone ve iPod cihazları için tasarlandı, fakat Apple'ın geliştirdiği yeni mobil işletim sistemi IOS 4 ile beraber iPad ve Apple tarafından üretilen diğer mobil cihazlar içinde geçerli olacak. Apple sunduğu zengin medya formatları kullanıcıların reklamlar ile etkileşim halindeyken iTunes üzerinden ürün satın alabilmesine olanak sağlıyor. Apple reklam ve tanıtım uygulamaları geliştirenlere sunduğu reklamlardan yaklaşık %60 kadar bir gelir payı sağlıyor.
Apple sektörlerin önemli hizmetler veren bazı marka ve firmalar ile iAd anlaşmalarına başladı, bunların başında Best Buy, Campbell's Soup, Chanel, Citi, DirecTV, GEICO, GE, Unilever ve Walt Disney gelmekte. Bu iAd reklam kampanyaları için ödenen miktarlar hala bilinmiyor. Bazı ajans kaynaklarına göre Apple iAd reklamlarında yer almak için markalardan ve firmalardan yaklaşık 10 milyon dolar istediğini ve bu reklamların yaklaşık 2 dolarlık bir tıklama başına maliyet getireceği söylendi.
Unilever Kuzey Amerika medya yöneticisi Rob Master yaptığı açıklamada "iAd'in sunduğu avantajlar sayesinde şu güne yaptığımız en güçlü ve çekici reklamları hazırlamaktayız. Müşterilerimize ulaşmak için iAd mükemmel bir mobil reklam platformu." dedi.
AdMob CEO'su Ömer Hamoui Apple'ın iAd sayesinde 2010 mobil reklam gelirlerinden büyük bir pay almasının hiçte zor olmadığını söyledi. Ayrıca Hamoui geçen 6 ay içerisindeki toplam mobil reklam bütçesini yaklaşık 120 milyon dolar kadar olduğunu, Steve Jobs'un bu rakamları temel alarak açıklama yaptığını söyledi. iAd'in en önemli özellikleri arasında kullanıcıyı uygulama dışına çıkarmadan reklam sunma olanağı yaratması olduğu vurgulandı.