Bir piyasa araştırma kuruluşu olan IDC'nin açıklamalarına göre şirketlerin mobil reklamcılığa yaptığı harcamalar, 2010 yılında %138lik bir artışla 877.2 milyon dolara ulaştı. Harcamaların toplamı 2009'da ise 368 milyon dolardı.

Google ve Apple arasındaki zorlu rekabete rağmen, Google mobil arama dalındaki önerileriyle piyasadaki şirketlerin büyük kısmını ikna etmeyi başardı. IDC'ye göre Google tüm reklam harcamalarının %59'unu elde etti. Onu yüzde 8.4 lük pazar payıyla Apple ve yüzde 6.8 pazar payıyla üçüncü sunucu olan Millennial Media izledi.

Özel olarak mobil reklam gösterim sektöründe Google 2010 yılını açık ara önde götürdü. IDC'nin açıklamalarına göre Google ve Apple toplam Mobil reklam harcamalarının %19 una sahip olurken, bu firmalar Millenial Media tarafından %15.4 ile yakından takip edildi. IDC'ye göre Google Apple'ı 2011'de reklam gösterimlerinde geride bırakacak gibi görünüyor ayrıca Android telefonlarının satışının da Apple ürünlerini geride bıralacağı tahmin ediliyor.

2011'deki toplam harcama göz önüne alındığında, IDC 2011 de yüzde 120lik bir yıllık büyüme öngörüyor. Söz konusu bu figür mobil toplam mobil reklamcılık cirosunu yılda 2 milyar dolara çıkarabilir  

Arşiv

Etiketler